WiFi

• Deltager
  • 2 kommentarer
Er der nogen der kan fortælle hvad/hvem der er koblet på min 5GHz wiFi ( den hvide Home Box).

Jeg kan se en ip 87.63.98.73  Nasa-Goddard Space Flight Center MAC address  00:08:55:41:00
:af. Har spurgt hotline uden at få et svar. Han havde selv set det, men vidste ikke hvad det var. Efter samtalen forsvandt den mystiske opkobling, men dukkede op igen senere. Jeg kan ikke finde ud af at få den væk. Har prøvet at skifte kode uden resultat.

Det er ikke tilfredsstillende, at der er noget, der kobler om uden tilladelse på min WiFi.

Allan

11 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Lucca.

Jeg forstår ikke lige hvordan du får den IP til at blive "Nasa-Goddard Space Flight Center" For den IP du skriver tilhører tdc. Her er en Who is udskrift, for hele udskrift klik på linket (http://whois.domaintools.com/87.63.98.73):

inetnum:        87.63.98.72 - 87.63.98.79
netname:        TDC-CUSTOMER-NET
descr:          TDC IP Customers

Så det du ser er højst sandsynlig din egen eksterne IP, og den MAC du ser er nok MAC adressen på din TDC boks (WAN net interface). Og den MAC du har skrevet mangler 2 numre.

Venlig Hilsen

Brian

Tja det gør jeg nu heller ikke, men når jeg åbner min homebox via dens IP og ser via netværksstatus, hvad der er koblet på, kan jeg se, at min homeboxen ser en ukendt ekstra enhed på 5Ghz WiFi "linjen" med den nævnte IP 87.63.98.73 . Jeg har også forsøgt at spore den og TDC dukkede op. Men hvis jeg fører musen hen over den nævnte IP ( som IKKE er min IP ud til nettet fra homeboxen) dukker den underlige Nasa-Goddard osv besked op. Dette sammen med en MAC Address  som nævnt 00:08:55:41:00:af.

Det er nu ret interessant. Hotline mener ikke at de kan se denne enhed på mit net. Desværre kan man ikke sende et screenshot til Hotlinefolkene, de ejer ikke en mail adresse....

Det er muligt, at der er en softwere fejl på boxen.  Det vil vise sig, hvis problemet forsvinder når jeg får den udskiftet. Men det bliver man jo ikke klogere af. Ku´hænde at andre har ligninde problem, måske en fejl i elektronikken eller det softwere der understøtte brugerens adgang til Homeboxen

Tak for dit svar

Allan

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det er nemt at se om den IP du ser er din WAN ip, du kan bare kalde en side der viser din IP, f.eks. denne: https://www.webhosting.dk/eng/ipcheck.php Så kan du se hvilken ekstern IP du har Glad humørikon

Ja det er nemt, også via dit link. Det har jeg ikke problemer med, der findes mange måder at se det på. Men det er nu heller ikke det, der er problemet.

Allan

Hej.

Nogen der blev klogere af den ekstra connection der optræder på Wifi 5Ghz?

Jeg har en tilsvarende enhed med Hostnavn / ip Address 87.63.98.73, med Vendor/HW som Nasa-Goddard Space Flight Center

Mac 00:08:55:41:00:51

Jeg ser fuldstændigt samme billede som Lucca... Der må da være andre (TDC) der finder dette interessant? Da det udlukkende optræder på 5 GHz, har jeg valgt at slukke for denne, men det er jo en betydelig begrænsning af funktionen da der er pæn trængsel på 2,4 GHz.Trist humørikon

Lucca skrev:

Er der nogen der kan fortælle hvad/hvem der er koblet på min 5GHz wiFi ( den hvide Home Box).

Jeg kan se en ip 87.63.98.73  Nasa-Goddard Space Flight Center MAC address  00:08:55:41:00

Har samme problem blot med Mac adressen 00:08:55:41:00:30 . Undrer mig over at TDC har et behov for at logge på 5GHz netværket - tænker at det må være enten en software fejl eller en enhed i routeren der tilkobles da det ikke hjælper hverken at ændre SSID eller slukke for broadcast eller at ændre kodeord. Derudover må, hvad end det er, være udviklet af NASA. Men TDC må da kunne forklare det eller rette fejlen hvis det er en sådan. 

Det hjælper i øvrigt heller ikke med et MAC filter.

Jeg har samme ip address på 5GHz.

Men det ser ud til at være en fejl i boxen.

Den forsvinder f.eks. ikke selvom man sluker for 5GHz netværket.

Mvh,

Henrik

Jeg har også samme ip adresse på mine netværk. Både 2,4 og 5,0 GHz.

Jeg har et program der gør det muligt at blokere til ip adresser på det netværk man sidder på.

Det er beregnet til at finde "snyltere" som suger ens båndbredde.

Jeg kan sagtens blokere for nævnte TDC / NASA ip adresse uden at det har konsekvenser for hverken netværk, TV eller telefon (har HomeTrio).

Jeg kan, som flere herinde, heller ikke finde ud af hvad den tilkobling skal gøre godt for. Ergo den er fast blokeret.

Hvis ikke TDC havde lavet sådan et elendigt forum til at lade deres egne kunder løse de problemer de ikke selv magter, havde jeg svaret tidligere, for jeg fandt faktisk forklaringen.

IP adressen og MAC adressen er routerens eget chip-set. Du kan derfor ikke blokere MAC adressen, nulstille routeren, ændre PW, blokkere IP eller noget som helst andet for at slippe af med dem. I nogle tilfælde står IP og MAC på netværksoversigten.

Jeg skal lige nævne at MAC id naturligvis er unik, men routerenes chipset's MAC ID er generet fortløbende. Med andre ord vil jeres MAC formentligt (forhåbentligt) se anderledes ud men vil minde.meget om ovenstående.

TDC kan ikke rigtig forklare hvorfor de optræder nogen gange og ikke andre, men det er vel noget af charmen ved at købe billige produkter fra kineserne.

Men altså, ikke noget at være urolig for eller kæmpe imod... og hvis du er i tvivl så prøv at lukke netværket, skift SSID og SSID broadcast, PW og bloker adressen. Log så på og se på netværket og vupti - samme MAC er på netværket. Ergo: enten er det routerens chip set som jeg påstår eller også sidder verdens hurtigste hacker inden for dit wifis rækkevide :-)
Ps. At blokkere IP adresden hjælper heller ikke for det er en intern IP i routeren. Helt akademisk.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)