visning af mail

• MPF
  • Deltager
  • 3 kommentarer
Når jeg er logget ind på "TDCmail" er side opsætningen helt galt, oversigten kommer frem langt ned af siden, og åbningen af nogle mails kan ikke vise højre side, der kan ikke scrolles, men da jeg har to skærme kan jeg trække siden så meget at den kan læses...

Er det kun mig eller er det et problem for anddre...

25 Kommentarer

Hej MPF

Velkommen til TDC kunde til Kunde Forum.

Nej det er ikke kun dig. Prøv at se om der er noget af dette der virker for dig.
Problemet opstår både i IE8 0g i IE9:

/t5/Retningslinjer-for-brug-af-TDC/Tomme-indl%C3%A6g-Skift-evt-browser/td-p/32649

@Modderne:  Kan vi få flyttet denne tråd til Bredbånd eller til MIT TDC

Som jeg forstår det er det en fejl fra TDC´side... og der sker ikke noget ved sagen... men det kan jo ikke forbavse nogen...

Jeg venter MPF..

Hej MPF

Hvis du ikke ønsker at prøve noget af det jeg har foreslået dig i ovenstående link, tror jeg desvære du kommer til at vente længe.

ide.jpg

Oplever du andre problemer med visningen af TDC's sider i browsere, så prøv dette:

kompatibilitetstilstand.JPG

Jeg tror desværre nok, at du har misforstået formålet med dette forum.
Øverst på denne side står der: TDC-Forum - Stedet hvor du får hjælp og hjælper andre.
For det meste er det andre kunder der sidder bag tasterne. Det er rigtig at der engang imellem dukker en TDC-ansat op, men det er primert andre kunder der hjælper hinanden.

Jeg tror ikke, at en anden kunde kan svare dig bedre end det jeg har rådet dig til..Trist humørikon

Jeg kan se du har postet en anden tråd og den vil jeg lige se om jeg kan hjælpe dig lidt med.

Goddag...

Det er stadig det samme... jeg kan konstanterer at min mailbox virker normalt i/på andre pc'er... Så der er jo nok noget "snavs" eller glemte koder der er lusket ind med de omtalte brugerundersøgelser, som man åbenbart ikke helt er herre over...

Det kunne ikke falde mig ind at skifte browser på grund af andres skvadder.. Jeg har for år siden skiftet til Opera for at kunne bruge "æøå" men det betød mere smadder i mange andre ting. så den slags holder jeg mig fra...

Der henvises til et icon med en kraftig rød pil??? jeg har set iconet før? men pt. er det ikke hos mig!!

God sommer MPF

Goddag Glad humørikon

Du behøver jo ikke at bruge en anden browser til hele internettet. Du kunne jo bare bruge den browser til TDC, som løser dit problem her og nu, og så vente på at TDC og Microsoft "vasker deres hænder.". Det er da fjollet at sidde med en masse frustrationer, hvis det kan undgås. Jeg har 3 browsere installeret på min pc, af samme grund.

Kompatibilitetstilstand

Åben Internet explorer - TDC-forum - Funktioner - instillinger for Kompatibilitetstilstand.

Tilføj tdc.dk - Hvis det ikke hjælper, kan markeringen slettes igen

Du ønskes også en god sommer.Glad humørikon

Hej... "ønsket og en god sommer blev kort"... Nogen må have kedet sig her i Påsken, eller måske lige frem været på arbejde... For nu ser alt ud til at være ved gamle...

Tak til dem der fulgte og bar...

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har flyttet tråden efter ønske fra MajaH.

Også kan jeg lige oplyse, kort, at TDC Hotline har åbent HELE Påsken. På helligdage fra 10 til 16. Weekender 10 til 16. Og for god orden skyld, hverdage fra 8 til 20. Så vi er skal på arbejde. Men vi kan ikke bare "gøre noget" når vi ikke lige ved hvad der skal gøres. Et godt link, man kan følge for at forstå det, kan du finde her:

tdc.dk/kontakt

God påske

Hilsen

Jeg har samme problem som MPF - mine mails vises langt nede ad siden, ovenfor er der ingenting.

Jeg har prøvet alle løsningsforslag i dette forum, men intet virker.

Jeg har ikke ikonet for kompatibilitetsvisningen på siden med mine mails - (den feature ved siden af adressevinduet - ikonet der ligner et stykke papir der er revet over).

Hvorfor er den forsvundet fra netop den side?

Den er på Forum-siden.

Venlig hilsen ESU

Hej ESU

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum.

Kompatibilitetsvisnings-knappen der er blevet væk, kan jeg hjælpe med.

Gå ind i funktioner i menu-linien i dit browservindue. Nede i gardinet,  står der kompatibilitetsvisning. og 'Indstillinger for Kompatibilitetsvisninger' og tilføje TDC.

TDC er allerede tilføjet og det hjælper ikke på problemet Trist humørikon

Hilsen ESU

Kompatibilitetsvisning kan normalt kun aktiveres når det drejer sig om en webside, der er lavet til ældre browsere. Derfor er valgmuligheden til stede på forumsiderne men ikke på mailsiderne.

Når den øverste del af mailsiderne er tom, hvad vises der så øverst lige under det tomme stykke - er der en reklame i hele skærmens bredde, eller er det overskriftslinien med et blåt TDC-logo i venstre side? Hvis reklamen mangler er det muligt at programmet Adobe Flash Player skal bruges men mangler, eller af en eller anden grund ikke virker som det skal, og at dette kan være årsagen til det tomme stykke.

Bruges 32-bit versionen af Internet Explorer eller 64-bit versionen? Der er valgmulighed hvis man har en 64-bit Windows. Adobe Flash Player findes kun til 32-bit versionen, men TDC's mailbilleder viser reklamer i begge versioner, med anvendelse af forskellig teknik.

M.v.h.

MS-Erik

Øverst før det tomme stykke er der en reklame i hele sidens bredde.

Dernæst kommer blokken med TDC's over- og undermenuer i hele bredden: Inspiration - Mit TDC - Shop - Hjælp m.m.

Derefter kommer i venstre side på det tomme stykke mailfunktionerne: skriv ny mail, mapper, indbakke, spam, kladder, papirkurv, sendt, indstillinger osv.

Derunder vises hvor meget plads af mailboksen jeg har brugt og Udvid mailboks. 

Så kommer der 5 smalle reklameblokke og først nu kommer funktionerne til mail: Svar - Svar alle - Videresend - Slet - Flyt - Funktioner.

Og først så langt nede på siden vises mine mails.

Jeg bruger 64-bit versionen.

mvh ESU

MS-Erik og ESU

Skønt med dit input MS-Erik og til jer begge. Jeg bruger 32 bit og har sent et billede til dig..

Så er problemet ikke det, der var under mistanke, nemlig at det er reklamen, der ikke kan vises og i stedet for vises som et tomt areal. Jeg kan ikke frembringe den beskrevne fejl, hverken med 32-bit eller med 64-bit versionen af browseren, og heller ikke ved at deaktivere Adobe Flash Player. Fejlen kommer heller ikke ved forstørrede skriftstyper eller ved at gøre vinduet alt for smalt.

Hvis det ikke er Internet Explorer, der bruges som browser, kan det være at den benyttede browser ikke kan håndtere TDC's webside. Så er der vist ikke andet at gøre end at skifte browser.

Når knappen "Kompatibilitetsvisning" ikke vises, betyder det at websiden ikke er udformet til en ældre browser. Men kan det være omvendt, d.v.s. at det er browseren, der for for gammel til websiden?

Måske er der et eller andet under Internetindstillinger, der er deaktiveret, men jeg kan desværre ikke sige hvad det kan være. I nogle tilfælde er der en knap, hvormed man kan gendanne standardindstillingerne. Den kan eventuelt prøves, men husk at foretagne ændringer så fjernes. Måske kan det hjælpe at slette de midlertidige internetfiler under browserdata. Det kan måske også tænkes at der er noget, der ikke er opdateret. Prøv at køre Windows Update eller Microsoft Update. Det er muligt at der så findes nogle opdateringer, herunder valgfrie, som er nødvendige for at tingene fungerer ordentligt.

Hvis der er tale om en egentlig fejl i maskinen eller i softwaren kan der måske findes oplysninger i loggen, som findes via kontrolpanel > administration. Her vil der næsten altid være nogle fejl og advarsler, men kig efter om nogle af dem har med browserfunktionen at gøre.

Der kræves formentlig administratorrettigheder for at få lov til at foretage opdateringer og gennemgå loggen.

Hvis det er TDC, der har lavet en webprogrammering, der ikke følger de gældende standarder, og som derfor ikke virker på alle computere, er der muligvis ikke andet at gøre end at afvente at TDC får rettet programmeringen. Hvis fejlen kun forekommer på TDC's sider og ikke på nogen andre sider, kan det tyde på at problemet ligger hos TDC.

Det var en masse tekst, som måske desværre ikke løser problemet.

M.v.h.

MS-Erik

Tak for forsøg på at løse problemet.

"Når knappen "Kompatibilitetsvisning" ikke vises, betyder det at websiden ikke er udformet til en ældre browser. Men kan det være omvendt, d.v.s. at det er browseren, der for for gammel til websiden?"

Jeg bruger IE 9, så det skulle ikke være browseren der er for gammel til websiden. Og min PC er ganske ny.

"Hvis fejlen kun forekommer på TDC's sider og ikke på nogen andre sider, kan det tyde på at problemet ligger hos TDC."

Jeg har en webmail hos YouSee som jeg også kan logge på gennem Mit-TDC, og der er ingen problemer, men så snart jeg logger ud fra den og logger på med den anden er problemet der!

Det er da mærkeligt, det foregår på samme maskine!

Min maskine er fuldstændig opdateret.

I øvrigt synes jeg det er mærkeligt, at min webmail hos YouSee kan ses hos TDC, hvis de er uafhængige af hinanden, som jeg fik at vide sidste år, da TDC ikke længere kunne supportere min e-mail, fordi jeg af TDC var "flyttet" til YouSee.  

mvh ESU   

Jeg kan ikke forklare årsagen til problemet på anden måde, end at det enten skyldes at noget i computeren fejler, eller at der er en eller anden uforenelig sammenblanding af TDC og YouSee, når Webmail vises. Billedet for TDC-Webmail skal se ud som det billede, der er sat ind i denne tråd af Maja for nogle dage siden. Jeg har ikke Webmail hos YouSee og ved derfor ikke hvordan YouSees Webmail skal se ud.

Når din maskine er ny og holdes løbende opdateret udelukker det diverse fejlårsager, der ellers var mulige, såsom rester efter gamle programmer, forældede programmer o.lign. Fungerer andre websider med kolonneopdeling og brug af javascript (f.eks. www.dr.dk ) korrekt, eller opstår her en tilsvarende fejl?

Måske kan en anden bruger hjælpe med en forklaring, ellers forslås det at kontakte kundeservice hos TDC og/eller YouSee.

M.v.h.

MS-Erik

Hej

Sådan! 

Jeg kan nu ikke helt forstå, hvorfor det er nødvendigt, at et postpogram som TDC-webmail vitterlig er, behøver at være overklistret med reklamer. Overrasket humørikon

Link til   Yousee Forum  (og Link til Yousee webmail - hvis du får sinalet gennem kabeltv)

Der er ingen reklamer.

Jeg kunne sandelig også godt undvære reklamerne - de er meget forvirrende på ens mailside Ligeglad humørikon

mvh ESU

Jeg tror jeg lever med problemet - jeg orker ikke at kontakte kundeservice hos TDC, hvor det er næsten umuligt at komme igennem Trist humørikon

mvh ESU

MS-ERIK har i svar nr. 13 foreslået dig at opdatere Flash og java - Har du prøvet det? måske via tdc's testside: http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/

Har opdateret Flash og Java - ingen ændring Trist humørikon

mvh ESU

Når jeg i starten havde mistanke til Adobe Flash Player var det fordi mistanken gik på, at det tomme areal på skærmen var en plads, der var beregnet til den store reklame øverst. Den bruger (i 32-bit versionen af Internet Explorer) nemlig Adobe Flash Player. Men når reklamen vises er dette ikke årsagen.

I forbindelse med en fejl med TDC's HomeDisk viste det sig, at det ikke altid opdages at midlertidige internetfiler er forældede, hvorved der bruges forkerte værdier og websiden som følge heraf ikke fungerer som den skal. Løsningen var at slette de midlertidige internetfiler. Hvis det er dette, der er skyld i at siderne med Webmail står forkert, vil det hjælpe at slette de midlertidige internetfiler.

Men der kan være andre årsager, f.eks. at en indstilling i browseren står forkert. Prøv at undersøge punkterne under fanen Avanceret under internetindstillinger. Eventuelt kan der vælges "Nulstil", eller man kan prøve sig frem. Hvis noget ændres anbefales det at notere hvad der stod inden ændring, så det er let at ændre tilbage igen. Hvis det er en forkert browserindstilling er det sandsynligt at også andre websider end TDC's Webmail vises forkert, hvis de bruger samme teknik.

M.v.h.

MS-Erik

Tak til jer alle for ihærdig indsats for at hjælpe. Jeg har prøvet alle løsningsforslag uden resultat.

Jeg tror, at jeg efterhånden vælger at leve med problemet.

mvh ESU

Jeg har samme problem og jeg opsiger snart mit tdc forhold hvis de ikke stopper den pop op samsung mobil reklame.

Venligst.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P