VDSL udstyr

Hejsa

Jeg sidder og graver lidt i hvilke VDSL modem'er der fungerer på en TDC VDSL linje.

Jeg har selv prøvet med Zyxel's P-871m model, men har i denne boks ikke muligheden for at angive VPI/VCI (0/101), QOS (1) osv. Zyxel boksen står dermed i status training og der er ikke hul igennem.

Det jeg godt kunne bruge lidt info om, er hvilke mærker og modeller af modem'er som i ved virker på en TDC VDSL. Alternativt hvilke VDSL routere som kan slås i bridge mode og dermed komme helt uden om routerens NAT.

Som et lille bonus spørgsmål kan jeg i Zyxel's P-871m boks angive VDSL profile - 12a, PSD:998-M1x-B & 12a, PSD:997-M1x-M. Mig bekendt kører TDC med en profil som hedder 17a, eller er jeg på forkert kurs.

Kan en af jer forklare mig hvad de profiler betyder og benyttes til?

3 Kommentarer

Omdømme 1
Hej Thomas

Jeg ved godt at det er forbudt at bompe en tråd, men jeg vil lige gøre dig opmærsom på , at jeg har efterlyst hjælp til dit spørgsmål. Desværre er der ingen der har meldt sig på banen, og det må betyde at ingen kan svare på det.. 

Har du selv fundet ud af mere, er du meget velkommen til at skrive det i din tråd. 

Blev I klogere på denne - jeg har også interesse i dette?

Mvh, Center

Måske TDCs eget VDSL modem er en mulighed: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=32740 ?

mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P