ustabilt trådløs netværk - konstante udfald, TDC HOMEBOX

Jeg kan ikke forstå at TDC endnu ikke er kommet med en løsning på problemet!!?? Tråden er startet i 2011!!

Undskyld, er produktet ikke blevet forbedret siden??!

Ud fra dette tråd, er det tydeligt at se, at der er tusindvis af TDC' kunder som ikke er tilfredse med TDC's homebox.  Vi har desværre hellere ikke fået et funtionelt produkt.  Vores forbindelse er i perioder extremt ustabil - det er umuligt at streame noget som helst på nettet, eller skype med vores venner og familie. Forbindelsen falder ud med følgende error: "Ingen ADSL synkronisering. Kontroller kabel forbindelsen og referer til installations guiden for yderligere information."

1. Hvorfor virker TDC' Homebox kun noget af tiden?

2. Hvad er grunden til udfaldene og hvorfor kommer de i bølger? Dvs. nogle aftener fungerer det fint, andre er det umugt at anvende nettet.

3. Har TDC overvejet at fikse dette problem for kunderne?

4. Er det evt. muligt at måle effektivitets procenten (hvor mange % af tiden internet rent faktisk virker)?

Jeg ser frem til at få et svar fra en kompetent TDC medarbejder og glæder mig til den dag hvor jeg kan skrive en tråd, uden at mit internet afbrydes midt i det hele.

13 Kommentarer

Hej bottomann

Havde netop trykket offentliggør indlæg, men mit svar dukkede ikke op?

Så prøver igen.

Hvis du læser hele emnet som svarede i vil du se at mit problem faktisk blev løst til sidst.

Mine problemer var et sammenfald af kabelfejl, firmware m.v.

Dit problem lyder på jysk "rigtig træls" men mit råd til dig er at skynde dig at få fejlmeldt din forbindelse.

Kun ved en fejlmelding kommer der en tekniker med ind i billedet.

Vil skyde på du enten har en defekt box eller en kabel fejl.

Problemet med Homebox'en er ikke længere noget helt generelt som jeg ser det. Et af mine problemer var at box'en ikke kunne arbejde sammen med Iphone 4S - om det du oplever skyldes at du kobler noget på der "dræber" boksen er jo noget der ihvertfald bør undersøges.

Så skynd dig at lave en fejl melding af din linje, det er om ikke andet første skridt mod en løsning.

Tusinde tak for svaret! Utroligt, at kunderne svarer FØR TDC. Ærligtalt er vi lidt trætte af den manglende hjelp fra TDC (har jo gang på gang ringet til dem...)... og den rigtig ringe netværk, så måske er det nemmere at skifte udbyder end at råbe TDC op.

Vi har ikke problemer med at konnekte til iphones eller ipads - vores netværk er så ustabilt, at hvis man er på en halvtime ad gangen  - er det er mirakel.

Igen, hvor er det fedt at du vender tilbage. Jeg håber at høre fra TDC.

bottomann skrev:
Tusinde tak for svaret! Utroligt, at kunderne svarer FØR TDC.

Igen, hvor er det fedt at du vender tilbage. Jeg håber at høre fra TDC.

Som jeg allerede har skrevet til dig, Er dette forum et kunde-forum, derfor er det kunderne der træder hjælpende til. Da jeg også er kunde vil jeg anbefale dig, at ringe eller skrive til hotline, som tuonodk anbefaler og fejlmelde din homebox.   Glad humørikon      .

Hvis du efter en fejlmelding eller udskiftning af boxen, stadig får problemer, må du endelig skrive igen.Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg vil da gerne gøre opmærksom på at jeg har kunder der har samme problemer med routere fra D-link og Zytel. Dybest set tror jeg ikke TDC-homeboxen er specielt meget dårligere end andre routere på markedet i samme prisklasse.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Peter A,
Nu skriver du "i samme prisklasse", ved du noget om produktionsdato og tekniske specifikationer på Sagemcoms Homebox?

Det eneste jeg kan finde på Sagemcom model 3504 er et certifikat fra 1993 med meget få oplysninger. Det ville være skønt, hvis man kunde få samme information fra Sagemcom, som fra alle andre producenters produkter.

Mvh
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Næ... Det er selvfølgelig en ganske subjektiv vurdering fra min side.

Routerdelen af en homebox indeholder ca. det samme som enhver anden router til 3 - 400 kr. Der er derfor ingen grund til at antage at det ikke skulle være sammenlignligt udstyr.

I den forbindelse er det også vigtigt at være opmærksom på at Sagem ikke selv producerer chips. Så dem køber de ved de samme underleverandører som alle andre. I realiteten er der heller ingen der ved om der er andet Sagem i homeboxen end navnet.....

Da jeg gennem mit arbejde kan konstatere, at der er samme problmer med udfald på trådløse forbindelser, uanset om man kører med en homebox, D-link eller Zytel, er der jo meget der understøtter min påstand om at homeboxen - hvad den så end måtte indeholde - hverken er værre eller bedre end meget andet udstyr på markedet.

Det er forkert at lede efter Sagem-dokumentation til homeboxen. Den er et OEM-produkt til TDC. Derfor skal man holde sig til TDC's dokumentation. En Suzuki Wagon R+ og en Opel Agila er samme bil - alligevel skal man anvende Opels reperations og vedligeholdelsesanvisninger til Agil'en og Suzukis til Wagon R+'en. På samme måde skal man benytte TDC's manualer til TDC's produkter. Her vil jeg da også gøre opmærksom på at der f.eks. er mere dokumentation til homeboxen end der f.eks. er Zytel's produkter. Så igen - hvis man ville have samme dokumentations-standard som sammenlignlige produkter - så skulle man faktisk til at fjerne noget.....

Certifikatet fra 1993 er vel i det øvrigt Sagems generelle tilladelse fra de Franske telekommunikationsmyndigheder til at producere trådløse enheder? Det gælder så ikke i danmark.....

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen PeterA,

tror helt bestemt at man kan sammenligne udstyr efter prisklasse - det i sig, fortæller jo om kvalitet, i hvert fald efter min opfattelse.

Tolker alligevel dit svar, som om du kan lidt mere om Sagemcom´s produkter, end som "almindelig bruger".

TDC´s specifikationer om "Homebox", svarer ikke til det man kan forvente sig, eller, svarer ikke til det man kan finde fra andre leverandører.

Har f.eks. god indsigt i YouSee, der leverer en Netgear router - en helt anden kvalitet, interface og brugeroplevelse. Ved ikke om den også ligger i den lave ende af prisklasser, men den kan da præstere helt anderledes end Sagemcom´s.

Synes debatten er relevant, da mange kunder/brugere skriver, at det ikke fungerer - konstante udfald/genstart, men det er vel i virkeligheden det man kan forvente sig af en router til 300-400 kr.?

Kritikken er voldsom, og produktet svarer ikke til det, TDC lover i diverse reklamer.

Personligt har jeg ingen problemer, internet kører stabilt her, men jeg jeg har jo også fravalgt Homebox som WiFi og har mit eget WiFi-produkt til ca 2.500 kr.

Mvh

Nu har du fået trigget mig til at svare på dit "rodede" indlæg, som ikke indeholder noget konstruktivt,
der kan hjælpe med få styr på dine problemer.

Ja, dit indlæg er rodet pga at du blander mange forskellige fejlsymptomer sammen i et indlæg,
der minder mest om brok pga dine frustrationer...
Og frustrationer fører ikke til noget konstruktivt... desværre Blinkende humørikon

Men lad os prøve at dykke lidt i sagen :

Du oplyser ikke om du har haft TDC til at kigge din forbindelse efter og hvad du ellers har prøvet.

At Homeboxen ikke er et Rolls Royce produkt kan være rigtigt, men min har nu fungeret ret længe
og uden problemer.... sådan da, og problemerne har bare ikke været pga Homeboxen.

Homeboxen er i øvrigt blevet opdateret adskillige gange siden 2011.
Både hardware og softwaremæssigt. Har du en Homebox fra 2011, kan den måske være blevet træt.

Det trådløse net kan drille :
....du smides af i tide og utide,
....du kobler ikke op på det trådløse
....og lignende symptomer :

Årsagen er oftest (uanset fabrikat !!! og hhv internetleverandør !!!) at der er andre trådløs net
på samme kanal i nærheden.
Løsning 1 : Find et program der kan se hvilke kanaler der er ubenyttede og skift DIN kanal til en ledig.
Kig under "Hjælp" her på TDC, hvor der er link til 3 forskellige hjælpe-programmer.

Løsning 2 : Hvis der er et PC/SmartPhone/Tablet i dit hjem der ikke kører samme net-standard (B/G/N)
som resten af isenkrammet, så vil det ofte hjælpe at ændre Homeboxen til kun at køre B/G (dvs IKKE N)

DET var noget du selv kunne gøre, så nu vil jeg nævne nogen andre fejlmuligheder, du måske er ramt af.

Hvis din linie - telefonkablet - har en defekt, kan det forstyrre stabiliteten og din forbindelse vil derfor
afbrydes af og til. Det ses ved at lampen til venstre for @-lampen slukker eller blinker af og til.
Det kan være en kobberfejl eller måske at din linie er sat til for høj hastighed eller at der evt er en
støjkilde fra elektronisk udstyr hos dig selv eller andre (som muligvis bor flere hundrede meter væk !!

Intet af ovenstående kan du selv gøre noget ved (undtaget hvis problemet kommer når du tænder
dit gamle TV eller andet defekt udstyr der støjer = så sluk det igen  Glad humørikon  )

Faktisk kunne din problembeskrivelse dække over flere fejl, så derfor få nogle fagfolk (TDC ) til at
kigge på din linie og få afklaret hvad fejlen præcist er og hvad der skal gøres.
Og der KAN være mere end en årsag...

Der kan også være andre fejlmuligheder, men generelt er ovenstående dækkende.

PS HVIS problemet ligger på forbindelsen mellem dig og centralen, så lad være med at true med at skifte
TDC ud med anden leverandør. Det giver bare teknikeren et billigt grin, for han ved at fejlen så bare flytter
med til over på næste udbyders forbindelse Glad humørikon
(Bare et godt råd )

Jeg har nøjagtig samme problem. Har haft fat i TDCs tekniker og VIP support, det hjalp ikke - fik en arrogant sludder for en sladder om at det var mit eget trådløse nets fejl etc. Jeg blev behandlet som en IT-idiot, hvilket jeg absolut ikke er.

Jeg har også store problemer med live streaming, bl.a. via Twitch TV. Når jeg flytter bliver det ikke længere TDC for mit vedkommende.

Havde tidligere Fullrate på samme adresse, og det kørte 100%.

Som før skrevet, hvilket også gælder her, fejlmeld din linje.
Kun og kun på denne måde får du TDC til interessere sig for dig.

Har været der ! Og fik fejlen væk.
Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BH81 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej bottomann 

Dit problem lyder klart som et problem med din fysiske forbindelse til centralen, når den mister ADSL synkroniseringen er det ikke et problem med selve routeren, wifi eller andet men om forbindelsen til centralen. Det kan være en løs forbindelse fx defekt ledning til modemmet, eller mange andre forbindelser mod centralen

bottomann skrev:
Forbindelsen falder ud med følgende error: "Ingen ADSL synkronisering. Kontroller kabel forbindelsen og referer til installations guiden for yderligere information."

1. Hvorfor virker TDC' Homebox kun noget af tiden?

2. Hvad er grunden til udfaldene og hvorfor kommer de i bølger? Dvs. nogle aftener fungerer det fint, andre er det umugt at anvende nettet.

3. Har TDC overvejet at fikse dette problem for kunderne?

Hej

Vil blot melde mig til flokken...

Vi har haft TDC TV over en periode på 5 1/2 år.

Til at starte med fungerede det sådan set upåklageligt.

Vi skulle genstarte adsl modem og TV boks en til to gange om året og en enkelt gang sendte TDC et nyt modem, som vi selv udskiftede, hvorefter det kørte perfekt igen.

Internette kørte fra TDC modem til vores egen Cisco router og senere en D-Link. Vi havde aldrig problemer med hverken trådet eller wireless internet.

Jeg kan ikke husk nøjagtigt hvornår, men det kan godt passe omkring 2011, sendt TDC en ny fin æske indeholdende en såkaldt HOMEBOX, som de bad os om at udskifte til. Vi skulle bare smide det gamle modem ud.

Derefter startede alle vores problemer med ustabilt internet. I starten var det både TV, trådet samt wireless der drillede. Satte vi det gamle modem til igen, virkede det upåklageligt. Det trick kan vi desværre ikke bruge mere. 

Efter opdateringe af firmwaren i Homeboxen, har det hjulpet på TV delen. Trådet internet er også blevet bedre, men wireless er stadigvæk meget ustabil. Vi genstarter nu hele skidtet en til to gange om måneden!

Har kontaktet TDC flere gange og bedt dem om, at sende en anden Homebox, men det har de aldrig gjort.

Har en mistanke om, at TDC godt er klar over, at de ikke har været for heldig med den og at sende en ny ikke vil afhjælpe problemet.

Der er vist ikke andet at gøre end at skifte udbyder eller leve med det og håbe på, at TDC udskifter Homeboxen ud til noget bedre...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)