Svar

Ustabil HomeBox efter firmware/softwareopdatering

• Deltager
  • 1 kommentar
Efter at TDC har opdateret firmware i homeboxen omkring den 1/11-2013 er min internet forbindelse blevet meget ustabil, den fryser og man for at vide at man ikke har forbindelse til nettet.

Logger man ind i homeboxen og kigger siger den at der er forbindelse, men den virker ikke. Der går typisk flere minutter før der er hul igen.

Det er så forstyrende at man seriøst overvejer at finde en anden forbindelse.

Rul tilbage til gammel firmware eller få det ordnet.

Ikke nok med at man ikke kan få en høj hastighed, nu virker det heller ikke godt mere.

Kom ind i kampen og få det fixet.

Steen 

(Tidligere service tekniker)

icon

Bedste svar af Thure 11 november 2013, 21:43

Har vist selv fundet årsagen.

Havde mistanke til at det var DNS opslag der fejlede, derfor tastede jeg selv en anden DNS server adresse ind i ip instillingerne på mit netkort og nu kører det fint igen.

Tror TDC skal have tjekket deres DNS server

Se original

8 Kommentarer

Har vist selv fundet årsagen.

Havde mistanke til at det var DNS opslag der fejlede, derfor tastede jeg selv en anden DNS server adresse ind i ip instillingerne på mit netkort og nu kører det fint igen.

Tror TDC skal have tjekket deres DNS server

Helt enig med Thure, DNS opslag virker periodisk ikke efter at HomeBox har fået ny firmware. Testede med nslookup i en kommando prompt og her kan man konstatere perioder, hvor HomeBoxen ikke svarer på DNS opslag, enten forbi den ikke får svar fra eksterne DNS eller fordi den" bare ikke selv kan finde ud af det".

En soleklar fejl, som TDC burde have opdaget og rettet for længst!

Forslag til DNS er velkomne :-)

Hej, Er problemet hos TDC eller hos brugeren af HomeBox ?. Hvordan skal vi "almindelig" brugere kunne løse problemet ??. Hvordan/ Hvor skulle jeg indtaste en anden DNS server adresse ?? Kunne du give en "step-by-step" procedure ?? eller burde TDC gøre det ??.

Venlig hilsen Pepemonio

Skift teleudbyder!

Min nuværende teleudbyder er særdeles ustabil

ved at min inbox  hele tiden er overfyldt (max. 1000 E.maiel's

som jeg ikke kan spore...

Derfor skifter jeg til en ny teleudbyder!

Må se om det hjælper...

Helt rigtigt

YOUSEE fungerer åbenbart ikke!

TDC er solgt til You See!

Og Yousee virker ikke...

Derfor har jeg skiftet Teleselskab!

Helt rigtigt!

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BH81 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har også længe haft problemer med at blive koblet af wifi, tror dog efterhånden jeg må konstatere at det er min laptops wifi-kort der måske er problemer med, men nu er jeg faktiskt også begyndt at få problemer med at den siger ingen forbindelse på kabel, uden computeren fortæller at forbindelsen til routeren er mistet..

tror du måske har ret i det med DNS serveren, kan se at DNS konfigurationen nu er sat op til homeboksen.. altså det er homeboksen der svarer på dnslook´et, og det tager ca 1 sekundt hvilket er meget lang tid..

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)