Ustabil HomeBox efter firmware/softwareopdatering

Hej.

Jeg har bemærket, at TDC har opdateret firmwaren/softwaren i HomeBoxen - det har bl.a. givet mulighed for en række udvidede tests via Routerens interface på 192.168.1.1.

Alt sammen meget fint - dog synes routeren at være blevet voldsomt ustabil efter opdateringen:

* Training til centralen tager ½-1 minut længere end tidligere

* Ved brug af streaming på Netflix på PS3 dør alle andre enheder på netværket (såvel kablede som trådløse)

* Forbindelsen bliver i perioder voldsom ustabil og pingtider til / fra HomeBoxen forværres væsentligt

Jeg har ikke tidligere oplevet ovenstående - og opdagede faktisk først, at softwaren var opdateret da det hele blev ustabilt og jeg ville nulstille HomeBoxen.

HomeBoxen er nu "hardware" nulstillet ved på knappen i siden af boksen.

Er der andre der oplever noget tilsvarende?

Venlig hilsen

Christian

5 Kommentarer

.... Hardwarenulstillet uden, at det i øvrigt havde nogen effekt skulle nok have været med Glad humørikon

Har præcis samme oplevelse .. Problemerne er opstået indenfor de seneste 3-4 dage
Hw 3dk04-02
Sw Fast3dk04_7ag048
Fast IP
Og glemte lige den vigtigste Glad humørikon
Fw 0x10280a0c
Hej

Tak for din respons - "glad" for, at jeg ikke er den eneste!

Data fra min HomeBox:

ADSL Statistikker

linje statusOp
StandardG992_5_A
Upstream hastighed1021 Kb/s
Downstream hastighed8187 Kb/s
Upstream dæmpning42.40 (dB)
Downstream dæmpning23.70 (dB)
Upstream SNR margin10 (dB)
Downstream SNR margin9 (dB)
HEC tæller0
Firmware0x10280a0c
15 min ES tæller0
CRC fejl0
1 dags ES tæller0
Hardware version: 3DK04-01

Software version: Fast3DK04_7AG048

Release dato: Sep 9 2013

Senest har jeg oplevet, at min samlever har brugt internettet på sin bærbare Toshiba computer hvilket har totalt spærret adgangen for alle andre enheder på netværket. Det er kun en genstart af HomeBox der får den på ret køl igen.

Har i øvrigt bemærket, at information via 192.168.1.1 er enormt lang tid om at loade - nærmest som om, at det hentes online og ikke internt direkte fra HomBoxen...!?

Venlg hilsen

Christian

Det ser ud til, at TDC (igen) tilbyder en modemløsning sådan at slutbrugeren selv kan bestemme en relevant routerløsning.

Er det noget der er nogle der kender noget til (og evt. hvor lang tid dette har været muligt)?

Se evt.:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=28652

og

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=32739

Venlig hilsen

Christian

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(