Ustabil bredbåndsforbindelse

Hej,

Jeg har gennem en længere periode oplevet store problemer med min bredbånd og telefonforbindelse. Det er håbløst ustabilt, og falder ud ofte under belastning.

Hvis jeg sætter min computer til at ping'e Google eksempelvis, og derefter kører TDCs egen hastighedstest, så stiger svartiden til nær 1000 ms. Værst under test af upload, og dette på en kablet forbindelse.

Bruger man i stedet en trådløs forbindelse, bliver problemet meget værre, og jeg oplever en gennemsnitlig ping-tid af Google uden belastning af nettet i øvrigt, på mellem 100 og 200 ms. Man kan ligefrem provokere nettet til at falde ud, ved at belaste det, så ping-anmodningen får timeout.

Jeg kan flere gange dagligt opleve, at nettet falder helt ud, i cirka en halv times tid. Reparerer jeg forbindelsen med Windows, så melder den typisk fejl på IP-konfigurationen, Gateway eller beder mig genstarte modemmet - på trods af jeg allerede har prøvet det.

Når internetforbindelsen ryger, mister jeg også telefonforbindelsen. Kunne det tænkes centralen her i området (Vojens) er overbelastet? Jeg forestiller mig at forbindelsen bliver overbelastet, ved for mange forbindelsesanmodninger. Jeg er dybt frustreret og meget irriteret over ikke at få leveret den vare som jeg i øvrigt betaler en ret høj pris for!

Linjen har flere gange været fejlmeldt til TDC, og hver gang skal man igennem den samme procedure, hvor kundeservice først antager af fejlen er min, og beder mig splitte hele min installation ad og sætte den korrekt sammen. Seneste i starten af december, blev hastigheden nedsat, og forbindelsen overvåget. Men det kom der aldrig noget ud af.

- Nu er sagen imidlertid blot den, at TDC har selv haft en tekniker sendt ud, og trukket nye kabler fra boksen udvendigt på huset, til telefonstikket indvendigt - OG sat kablerne til den håbløse Homebox i. Dette arbejde blev der i øvrigt betalt penge for!

8 Kommentarer

Omdømme 2
Badge +1
Hej

Har du prøvet det her?

http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/

Bare tast dit nummer 

Omdømme 2
Hej

Det har desværre nok ikke noget med centralen at gøre lige som det heller ikke har noget med din installation som sådan at gøre. Hvis du logger ind i homeboxen via 192.168.1.1 og brugernavn admin vil du derinde kunne se nogle værdier. Dem der er spændende at kigge på er attunation up og din aktuelle up og download hastighed. Der er oftest 3 muligheder når man oplever det du oplever. Det kan enten være en kabelfejl i jorden, fremmed støj eller at linien simpelthen er oversolgt. Men hvis det er muligt ville det være rart, hvis du kunne logge ind i din box, finde de data jeg har beskrevet her. Så vidt jeg husker står de under ADSL / VDSL statestikken.

mvh

Jan

ADSL statistikHej Jan,

Mange tak for svaret. Jeg prøver at vedhæfte et screenshot af ADSL statistikken til indlægget her. Men med de muligheder du beskriver, er det vel ikke noget som umiddelbart er ret let at løse?

Mvh. Henrik

Omdømme 2
Hej Henrik

Kan se det er en 2/16,5 mb du har.

Det er ikke sikkert det er enkelt at løse men heller ikke umuligt. Det vigtigste er at der skal oprettes en fejl så der kan komme en tekniker ud. Her er der desværre ingen vej ud om hotline. Men det vigtige er nu at når du kommer igennem til hotline så fortæl at der er prøvet alt med gennemgang af netværk, kabler og reset så der ikke spildes mere tid. Det er uholdbart for dig som kunde at skulle blive ved med at ringe og fejlmelde.

Vi er nød til at have gang i en fejlsag nu. Jeg er selv kørende tekniker og kan desværre ikke oprette en sag.

mvh

Jan

Hej igen,

Mange tak for dit svar, jeg sætter stor pris på din hjælp. Jeg forsøgte faktisk kundeservice i går, men jeg fik ikke noget ud af det, da de ikke ville modtage mit opkald fordi jeg ringede fra mit arbejde.

Jeg vil prøve at kontakte kunde"service" igen, og henvise til at denne debat eksisterer, med håb om at blive hørt og forstået denne gang. Tak igen for din hjælp.

Mvh. Henrik

Omdømme 2
Hej Henrik

Jeg har skrevet til min kollega Patrick som også er administrator og har alle kontakterne Glad humørikon

Jeg kører selv som tekniker på lolland-falster så jeg har desværre ikke selv muligheden for at oprette en fejl på din linie. Du har jo været igennem alt hvad der hedder genstarter og efter min mening bør vi se at komme ud til dig så vi kan få fundet årsagen. En god idé ville være at bemærke om der en sammenhæng i udfald og de elektriske apperater der er i brug. Der er rigtig mange ting der kan forstyrre en net forbindelse. Det kan være alt fra lysdæmpere i lamper til små stømforsyninger. Vi har også ret dårlige erfaringer med visse træpillefyr. Faktisk kan sådan en støjkilde påvirker en hel vej hvis blot den er først på strækningen. Derfor tror jeg det er vigtigt at vi kigger forbi.

mvh

Jan

Omdømme 3
Hej Henrik

Vil du sende mig en PM  -  vigtigt du gør det sådan og ikke skriver det offentligt! 

Hvori du indsætter det nummer, evt. EM nummer, linjen ligger på & et kontakt nummer vi kan få fat i dig på i løbet af dagen?

Så får jeg en til at ringe til dig, som er instrueret i at sende en teknikker, selvom du ikke er hjemme. Du skal bare være obs på at reglen om at hvis det ER en fejl du har lavet, fejlkabling eller kabler du selv har trukket, så kan jeg ikke fjerne den regning - tror den for tiden er på 500,- kroner - som vil komme pga teknikkeren kører ud på noget som kunne være ordnet over telefonen (jeg forsøger at fortælle dig, det ville være rigtigt fint, hvis du også indsætter et tidspunkt, så du kan være hjemme når min kollega ringer til dig Blinkende humørikon så vi kan undgå at dette er en mulighed). 

Men, men men - med Jan's vurdering her, vil jeg tro at det ikke er noget som kommer på tale. 

Og, sådan lykkes det mig også, ganske elegant, syntes jeg selv, at fortælle, hvorfor det er vi vældig gerne vil have at folk er hjemme, når vi fejlmelder. Ingen har jo interesse i at vi fejlmelder noget unødvendigt, det vil blot give længere ventetider og dyerere priser. Men på den anden side, kan du heller ikke være tjent med, at tingene ikke fungerer.

Hej Jan!

Patrick er gået ind i sagen, og jeg er rigtig glad for at du tog dig tid til at kigge på mine problemer.

Tak for hjælpen.

mvh Henrik

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)