Svar

USB-stik savnes i Homeboks

Vil gerne have printer med USB-stik forbundet til Homebox, men boxen har kun Ethernetporte med stikdåser til type RJ45 stikpropper. Formålet er at gøre min printer trådløs.

Findes der omformerstik med USB hunstik i den ene ende og RJ45 han i den anden, og kan et sådant bruges uden risiko? Eller er der anden mulighed?

icon

Bedste svar af klamphugger 11 februar 2015, 21:22

Tak. Vil følge dit råd!

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.
Det er ikke tilstrækkeligt med et adapterkabel.
Du skal have en "miniserver" til printeren.
Gætter på at det er en ældre printer du vil anvende.
Nyerere printere har dette indbygget.

Eksempel på printserver:
https://www.avxperten.dk/diverse-hardware/usb-printserver.asp?gclid=CMPE6smF18MCFcLPcgodun4AXw

Venlig hilsen
   Trumle.

Tak for svaret Trumle.

Min printer er Brother HL2240D, den er 2 år gammel (ny efter min målestok!), jeg kan ikke læse mig til at den skulle have nogen driver indbygget. Vi har ikke noget netværk i huset, men flytter rundt på de bærbare PCer og lader printeren stå. Kan jeg bare købe det apparat du beskriver og koble det imellem?

Glad for belæring!

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen.

Brother HL2240D er en såkaldt "low-end" laser printer.
Vil du "lave den om" til WiFi--altså med direkte trådløs tilgang,vil det prismæssigt ikke kunne svare sig.
Et lille indblik i hvad der kræves kan du se lidt af her:
https://www.youtube.com/watch?v=ulkKztZCg5U

Du skal have lidt reservedele i "rodeskuffen" førend det kan svare sig,frem for at købe en nyere printer.

Hvis du har abonnement på TDC-Homedisk er der her en usb indgang du kan benytte.
Det kræver så også,at du giver alle på dit net rettigheder til at benytte denne (delte) printer.

Venlig hilsen
   Trumle.

Tak. Vil følge dit råd!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8