unblock us

• Deltager
  • 1 kommentar
Hvis man ønsker at opsætte sin TDC Homebox til unblock us, hvordan gør man så?

Jeg antager at man gør følgende:

...efter at have logget på routeren for at kunne ændre i indstillingerne (via 192.168.1.1), skal man ind i "Konfiguration" -> "Avancerede funktioner" -> "DHCP Konfiguration".

Her står man nu i et billede, hvor man bl.a. kan ændre på følgende 3 parametre:

"Start IP Address"

"End IP Address"

"Undernetmaske"

Kan nogen be/afkræfte ovenstående, og dermed/samtidig komme med den helt rigtige opskrift på at opsætte TDC Homebox, således man kan anvende Unblock Us?

Hav en god dag :-)

2 Kommentarer

Glemte at sige at der selvfølgelig også ønskes svar på hvad der skal stå i de pågældende felter ("Start IP Address" mv.) 

På Unblock Us' hjemmeside, fremgår det at forskellige routere skal konfigureres på forskellig vis, så et svar på spørgsmålet kan dermed også være (eksempelvis): Følg opsætningsvejledning til Linksys/Cisco, hvor "Static DNS 1" modsvarer "Start IP Address" osv.

Håber spørgsmålet nu giver bedre mening... Glad humørikon

Omdømme 5
Badge +4
Det er desværre ikke muligt "bare sådan" at sætte din homebox op til at køre med Unblock us DNS opsætning.

Start IP adress = Den adresse du vil starte med at uddele (f.eks. 192.168.1.20)

Stop  IP Adress = Den sidste i rækken af adresser du vil tildele (f.eks. 192.168.1.30)

I det nævnte vil routere kun kunne uddele adresserne fra .20 til . 30 altå 10 stk.

Undernetmaske = Den maske der bestemmer Hvilken del af ip adressen der ligger "bag" routeren. Det er en noget mere avanceret forklaring der skal til med det binære talsystem for at forklare hvordan det beregnes, men det var den enkle. Og i ovenstående vil den være 255.255.255.0.

ingen af de tre indstillinger har noget med DNS (unblock opsætning ) at gøre!

Jeg ved der har været en post der beskrev hvordan du ændrede DNS på en homeboks, men ved ikke om det virker på alle, og man skal kunne finde rundt i Source koder til hjemmesider. Men jeg har ikke kunnet finde den post desværre.

Jeg vil anbefale dig at følge vejledningerne til de enkelte enheder du evt. har. det burde også virke. Og det er den måde man kan anvende Undblock us, Unlocator.com og alle andre DNS unblockere på en Homebox

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)