Ukendt device kommer på nettet

Jeg har på det seneste haft nogle problemer med at en af vores PC'er ikke kom på nettet, men blev tilsyneladende afvist pga. IP konflikt.

Når jeg resatte Boxen og fjernede 'ukendte devices' new host... som ikke kendtes . kunne den komme på igen, det er muligvis løst nu ved at deaktivere 'IPV6' på den pc.

Derfor har jeg overvåget DHCP forbindelser jævnligt og opdaget at et device som ikke er en af vore PC / Ipad  eller telefoner etc.  kommer på nettet ca. hver time, men står straks som 'inactive' Jeg ved hvad MAC adressen, er, og det skulle være et 'Intel' device, men jeg har gennemgået alle vores devices, HD recorder etc, og mac adressen stemmer ikke overens med nogen.

Kan man 'blokere' et device via MAc ADRESSEN ?

for jeg må antage at det ikke har forbindelse ud i verden, da det jo formodentlig ikke kender vores kode til nettet (der håber jeg ikke)..

Desuden har jeg en fordel, der er meget langt, ca 30 meter , til offentlig vej, så det kan sikkert ikke være et indbrudsforsøg.

3 Kommentarer

Hej Linneman.

Der kan godt blokeres for mac adresser på TDC Homebox.

Men før du gør det så skal du være helt sikker på at det ikke er en mobil, tablet, eller noget andet udstyr der muligvis kan være den ukendte mac adresse. (Du kan dog ophæve spærringen hvis en printer pludselig ikke kan printe)

Der er ikke en direkte guide til dette da det ikke er noget vi har support på.

Stien du skal følge er : Gå ind på 192.168.1.1 -> Konfiguration (Du skal muligvis logge ind.) -> Vælg trådløst netværk -> Vælg SSID -> Gå ind under "MAC Fltering Mode -> Vælg "Nægt" 

Tryk hereftrer på "Ny MAC adresse" og indtast den uønskede mac adresse, og tryk på gem.

Mac adressen er nu spærret på wifi. Skulle denne mac adresse tilhøre noget udstyr på din adresse, så er det samme sti, men ved mac filtering mode skal du så vælge deaktiveret. 

Bemærk at TDC kundeservice ikke yder support på dette.

Venlig hilsen

Jesper TDC

Ok, men det dur ikke, selvom setting har været aktiveret er unit stadig på.

Hej.

Hvor står MAC adressen listet henne på din HomeBox??

Eventuelt så undersøg hvilken mac adresse der er på alle dine devices.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)