Svar

Ugyldig DNS servere

Tangent internet radio. Fredag eftermiddag ingen problemer -- lørdag morgen ( uden der var rørt ved noget som helst) " ugyldig dns servere"

Har TDC Homebox og har prøvet alt med instillinger: statisk IP adresse, kablet med netværkskabel, ændret firewall til minimum, stillet både router og radio tilbage til fabiksinstillinger -- intet hjælper.

Har sendt radio på værksted hvor de ikke kunne konstatere nogen fejl men blot mente at jeg ikke havde prøvet at nulstille routeren.

Grimnir

icon

Bedste svar af Rabo 4 januar 2012, 14:07

Hej Grimnir

Kan du i radioen indtaste en DNS manuelt?

Prøv i så fald at benytte OpenDNS, og se om det gør en forskel, du kan finde deres side her http://208.69.38.205/

Vh.

Rasmus - TDC

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Grimnir

Kan du i radioen indtaste en DNS manuelt?

Prøv i så fald at benytte OpenDNS, og se om det gør en forskel, du kan finde deres side her http://208.69.38.205/

Vh.

Rasmus - TDC

Hej Rasmus

Jeg kan godt indtaste DNS manuelt.

Efter et par forsøg er der nu hul igennem og min dejlige internetradio virker igen.

Tusind tak for hjælpen !!

Grimnir

Kan man stadig ikke gøre dette i routeren? alternativt sætte en Router op foran homebox og så sætte DNS på den til eks det trådløse?

Jeg nemlig nogle bokse hvor det ikke lader sig gøre "ROKU" at sætte dns på dem manuelt, men hvo det skal være gjort på routeren.

Jeg har samme problem men fårstår ikke løsnngen - hvad er det lige man skal skrive?

Hej Kiebaek.

Løsningenlå et helt andet sted nemlig i "porte"

Ved at give internetradioen adgang til alle porte, og det gøres inde fra TDC Homebox, er problemet forsvundet.

Luk din homebox op og gå ind under "Firewall"

Vælg "DMZ"

Sæt flueben og skriv den faste IP adresse du har tildelt din radio.

Det åbner alle porte til radioen og løste problemet på mi radio.

Grimnir

Hej Grimnir, eller hvem der ellers læser dette.

Jeg har samme problem. Dog haft forbindelse  til radioen via netværket, indtil jeg tog strømmen fra den, så jeg ved det virker. Men er nu ikke så heldig og få tilfeldigt hul igennem mere Overrasket humørikon(

Nu skal jeg bare ha den router til og opføre sig.

jeg er med så langt som og gå i firewall og finde der hvor jeg skal skrive radioens ipadresse, men er der ikke en der kan skrive udførligt hvordan jeg "tildeler" en ipadresse til radioen.

Jeg går ud fra at det skal foregå på selve radioen.

Auto DHCP til nej

Enter ipadresse 192.168.1.??

MAC adressen er vel bare det den er

Skal der rettes i resten af steps`ne

Er der ikke en der lige kan hjælpe.?

VH. Michael

Hej,

under avancerede funktion vælges DCHP forbindelser. Tryk "Ret" ud for radioens IP adresse og vælg static.

Hilsen

Finn

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)