Svar

TV stopper tit

• Deltager
  • 4 kommentarer
Hej med jer. om aften,når jeg tænder tv,så ryger nettet jævnligt,også om natten,når jeg optager,så er der huller i optagelserne.jeg lejede en film igår og da røg nettet 3 gange hvor jeg den ene gang måtte slukke tdc tv box og starte helt forfra(tdc hometriobox).jeg har fået skiftet kanal på homeboxen,det hjalp meget,men det sker dagligt stadigvæk og kun fra om aften. jeg har både ladet pc,en og tv tændt hele dagen,men der ryger jeg ikke af. min forbindelse er 50/10 mbit kan nogen hjælpe? mvh shakky.
icon

Bedste svar af shakky 31 juli 2016, 15:15

Hejsa:D

Så havde jeg teknikker igår igen(lørdag) så skete der noget:D

det blev til (omlagt i jordkabel) fordi lygtepæle og sådan noget forstyrrede,så nu virker det.

Det er altså fedt af yousee/TDC.

Takker for jeres respons:heart:

mvh shakky.

Se original

8 Kommentarer

Hejsa:D

Så havde jeg teknikker igår igen(lørdag) så skete der noget:D

det blev til (omlagt i jordkabel) fordi lygtepæle og sådan noget forstyrrede,så nu virker det.

Det er altså fedt af yousee/TDC.

Takker for jeres respons:heart:

mvh shakky.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Da vi brugte Chromecast 1 (kan kun bruge 2,4 GHz wifi) blev den afbrudt hver gang konen startede microbølgeovenen. Problemet blev løst med en Chromecast 2 og brug af 5Ghz.

"når jeg tænder tv,så ryger nettet jævnligt"

Jeg kommer til at tænke på historien med den ældre dames fjernsyn. Hun slukkede for naboernes net, når hun tændte for sit fjernsyn. Det drillede TDCs teknikere i et par dage :)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg troede, at din TV boks havde antenne kabel.

2,4 GHz wifi rækker (desværre) meget langt. Du kan sikkert se en stor del af ejendommens net på 2,4 GHz. 5 Ghz rækker ikke så langt, men dækker dog fint vores lejlighed efter jeg fik routeren lidt højere op. Kun et sted (vores toilet) får jeg et ringe signal på 5GHz, da det skal gennem 2 bærende vægge.  

jeg bruger slet ikke antennekabel,kun det kabler fra tlfstik til router og fra router til tvboxen,som er fra april 2016. jeg har lige prøvet wifi analyser fra farproc og den viser en temmelig masse kurver op til mit net,det nok ikke godt,jeg vil prøve programmet i aften når tvet ryger af for at se hvordan det så ser ud.jeg har snakket med yousee support og de har lavet en fejlmelding så tekniker på imorgen mellem 14 og 16.vil selvfølgelig give

en melding her i tråden,når der er et resultat:D

mvh Shakky

Omdømme 3

Badge +3
Når folk snakker om 5 GHz tænker de primært på den hurtige AC standard, men der er faktisk meget ældre udstyr, som kan køre 5GHz med A standarden. Jeg sidde selv med en tudse gammel laptop (født med Windows XP, men kører Linux i dag), som kan bruge A standarden på 5Ghz.

Jeg tænker på antenne kablet til dit TV og din TV boks. Jeg har coax (internet via antenne). Vores TV antennekabel til TV var i kke HF tæt. Støj løb derfor tilbage i kablet til stik i væggen og generede vores router, som genstartede på tilfældige tidspunkter og gav afbrydelser og "flow stop" når vi så Netflix og brugte nettet.

Hvis du har en android telefon, kunne du prøve den app jeg anbefalede.

hej slangefar.

det er rigtigt at det er lejlighed og jeg kører på 2,4 GHz.jeg har hørt at jeg ikke kunne bruge 5GHz,for det kan

min pc ikke?men de forstyrrelser der er,er kun om aften og nat,det gør at tlf,trådløse ting+andet som er her 

hele dagen ikke forstyrre heller ikke naboer.min android køre på 5 GHZ net.mit net er fra tlfstik og både wifi og med fast kabel giver ingen ændring. hvordan kan man komme til at køre 5GHz for det er i tdc homebox routeren?.antennekabler tænker du fra router til tdc hometriobox(Tv).

mvh shakky:D

Omdømme 3

Badge +3
Er dine antennekabler høj frekevens (HF) tætte? Mobiltelefoner er begyndt at bruge 800 MHz. Hvis dine antennekabler ikke er HF tætte, virker de som en antenne og fanger er masse støj. Jeg havde nogle underlige problemer, som minder om dine (dog med andet udstyr). Jeg ringede til kunderservice, og en der fra foreslog jeg skiftede antennekabel/stik, hvis de ikke var HF tætte. Jeg måtte indrømme vores stik ikke var HF tætte (en metal plade med en plastic kappe). Efter at have skiftet antenne stik forsvandt problemet.

Det er fint at skifte kanal, men det hjælper ikke meget hvis du bor en lejlighed og bruger 2,4 GHz. Der er sikkert for mange brugere i ejendommen (og der er en del anden støj fra mange forskellige kilder). Vi har opgivet 2,4 GHz og kører nu alt på 5GHz. På 5GHz har vi en kanal helt alene, da få i ejendommen har en router, som kan køre 5GHz.

Har du en android telefon eller tablet kan du hente den gratis app Wifi Analyzer fra Farproc. Her kan man grafisk se alle andre brugere på 2,4 og 5 GHz. Den viser desværre ikke "støjen" fra f.eks. tyveri alarmer, baby overvågning, trådløse tasteturer/mus, gamle blue tooth enheder, microbølgeovne.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)