tv-boks slagter mit 2.4 Ghz net.

• Deltager
  • 0 kommentarer
Vi har en hvid homebox i den modsatte ende af huset hvor tv-boksen står. Den er furbundet ved en switch, hvor der også sidder et apple airport Express accesspoint. Switchen er forbundet til homeboxen ved en ca. 45 meter ledning, der løber udenpå huset (monteret af TDC). Homeboxens Wifi er for langt væk til at kunne dække stuen, derfor Express.

Når tv-boksen er på standby (rød lampe) har jeg download på mellem 20 og 30 mbit, men når den enten optager, eller er tændt falder hastigheden på 2.4 Ghz til mellem 0,5 og 2,5 Ghz. Homebox og tv-boks er blevet skiftet, og TDC har sendt mig en Zyxel switch, så alt udstyr er deres bortset fra Apple Accesspoint. 5 Ghz fungerer godt både med tændt og slukket tv-box.

Jeg har prøvet at skifte accesspoint til Apple Extreme, D-Link 1522, men samme resultat. Alle kabler bortset fra det udenpå huset er forsøgt skiftet.

TDC mente oprindeligt, at jeg skulle fejlmelde hos Apple og D-Link da det var deres udstyr, der var defekt og ikke kunne lide tv-boxen, men heldigvis har jeg sidst fået en tekniker, som godt kunne se problemet. Vores lysstyring, Apple-TV fjernbetjening og alt andet på 2.4 Ghz går dødt.

Hun har nu foreslået at pakke tv-boxen ind i sølvpapir, hvilket jeg da godt vil prøve, men selvom det er vel ment er det da ikke optimalt.

Har andre oplevet lignende problemer? Eller enddog fundet en løsning? Det ender jo med at jeg må have en fyr ud med en Fluke Aircheck. Og de koster jo ikke gratis ;-)

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)