Spørgsmål

TV Boks

Når jeg vil optage et program går jeg ind i guiden, går hen og markerer programmet, trykker på optage knappen og forventer så at programmet bliver optaget.
Det gøre det også, MEN optagelsen starter lang tid før den udsendelse jeg vil optage ca 5 min. og optagelsen fortsætter lang tid efter at udsendelsen er færdig ca 10 min.
Er der noget at gøre ved dette ?
Serie optagelser starter på samme måde men trykker to gange på optage knappen og går så i Indstillinger for alle optagelser. Markerer at jeg kun vil optage programmet Første gang det sendes. Det er fuldstændig ligegyldigt programmet optages hver gang det sendes også selv om det er på forskellige tidspunkter.
Er der noget at gøre ved dette ?

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Men hensyn til optage tider, så kunne det tænkes at der er noget manuel tid lagt til, i så fald kan det justeres.
Serie optagelse er aldrig nemt, på de fleste optagere tages der genudsendelser med, så du må markere manuelt dem der skal optages, det er samme problem på Humax boksen, der kan markeres en enkelt eller alle, så jeg markerer kun dem der sendes første gang, og undgår derved genudsendelser.
Tak for svar. Jeg har ikke lagt noget manuel tid ind. Optagelsen sker som sagt via TV-guiden og giver en mer tid på optagelsen mellem 10- og 15 minutter jf. første indlæg.
MHT Serieoptagelser så forstår jeg ikke det du skriver. Når der foretages en Serieoptagelse kan jeg i Indstillinger markere at jeg kun vil have den optaget første gang. Denne indstilling er jo ikke noget værd hvis den ikke bliver effektueret. Eller hvad ?
Omdømme 7
Badge +6
Er der ikke nogen manuel tidsjustering på en DSL boks.?
På Kabel boksen kan jeg f.eks i dag 22:00 markere en optagelse, den efterfølgende sendes næste Mandag 22:00, den markeres også, så optages kun de 2 og ikke alle de andre gange det sendes.
Ved ikke om det er mig der ikke forståer hvad du skriver men i dit første indlæg skriver du noget om tillæg af manuel tid og nu skriver du at det ikke er muligt i en DSL boks. Hvad er det jeg ikke forstår ?
Kan jeg få svar på om jeg bare skal leve med at der optages ca. et kvarter mere ud over det program jeg ønsker optaget ?
MHT.Serieoptagelser er jeg hel klar over at det kan gøres på den måde du beskriver, men det besvarer ikke spørgsmålet om hvorfor den funktion der er i TV-boksen ikke virker. Er det bare sådan eller hvad ?
Omdømme 7
Badge +6
Læs lige første linje i mit tidligere indlæg en gang til.

Hvorfor der ikke kan optages på den måde som jeg skrev, ved jeg ikke, det kunne tyde på noget der fejler, der bør kun optages de udsendelser der er markeret til optagelse.
Ja det gik vidst lige hurtig nok. Jo der er en manuel justering, men det er svært på forhånd at vide, hvor meget jeg skal lave en tidsforskydning på.
Det kan jo tilsyneladende ikke lade sig gøre ikke at få det kvarter ekstra.
Det er går ikke altid fremad med teknologien, for da vi brugte VHS optagere, og havde sat dem til at optage et program, startede de først optagelse når programmet begyndte, også selv om det var nogle minutter forsinket. Det kan teknologien ikke klare i dag ?
Serieoptagelser markerer boksen alle udsendelser, til trods for at jeg har valgt kun at optage første gang - Valgt i indstillinger på boksen - Når det ikke er muligt - eller det ikke effektueres, burde muligheden ikke være der.
Omdømme 7
Badge +6
Det er vel muligt at markere optagelser som enkelt optagelser i stedet for serie, så der kun optages når der er et nyt afsnit.
Ja Korrekt ! Mit spørgsmål gik også kun på hvorvidt jeg gjorde noget forkert, eller det var udstyret der ikke virkede. Forstår dit svar således, at selv om det er muligt at vælge det i indstillinger virker det ikke.
Tak for hjælpen !

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P