Svar

Trojansk hest & F-Secure

• Deltager
  • 1 kommentar
Hej, jeg fik tidligere i dag besked på pc-skærmen om, at der var registreret en ondartet fil, Gen:Heur.Krypt.23, og at den ikke kunne fjernes ved scanning. Den er åbenbart en trojansk hest. Jeg har F-Secure installeret, seneste opdatering, og jeg har nu scannet hele pc'en samt også scannet for virus og malware, og F-Secure har ikke fundet noget galt eller forkert. Jeg har en ganske ny pc og kører Windows 8. Kan jeg nu regne med, at den onde fil er væk - eller at meddelelsen var forkert? Eller hvordan skal jeg forstå det her? Jeg håber på hjælp.

icon

Bedste svar af whome 7 august 2013, 08:22

Hej            Glad humørikon

Hvis F-Secure ikke finder mere, og computeren kører godt nok, kan du være rolig.

Desuden ser det ikke ud til at det er en trojaner:

Trojan: W32/Krypt er en heuristisk registrering på en fil eller program, der opfører sig på en mistænkelig eller potentielt skadelige måde.

Så det er "bare" F-secure der har reageret på en fil, som blev skønnet lidt mistænkelig

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints whome har modtaget fra andre medlemmer.

Hej            Glad humørikon

Hvis F-Secure ikke finder mere, og computeren kører godt nok, kan du være rolig.

Desuden ser det ikke ud til at det er en trojaner:

Trojan: W32/Krypt er en heuristisk registrering på en fil eller program, der opfører sig på en mistænkelig eller potentielt skadelige måde.

Så det er "bare" F-secure der har reageret på en fil, som blev skønnet lidt mistænkelig

Tusind tak! Det stoler jeg så på som forklaring. Pyh!

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints whome har modtaget fra andre medlemmer.

Ja, man kan godt  blive lidt forskrækket når man får sådan en melding, men F-Secure er fuldt i stand til at tackle den slags, og velbekomme                           Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)