Trådløst MAC filter virker ikke med WPS slået til

• Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg opdagede ved et tilfælde i dag at MAC filtrering ingen effekt har på min TDC Homebox, når WPS er aktiveret. Da jeg skiftede til TDC for et års tid siden og fik en Homebox, tastede jeg gladeligt alle mine MAC adresser ind og aktiverede filtret ("MAC Filtering Mode" = "Tillad"). Da alt fungerede fint (og jeg var fortrolig med den slags filtrering fra min tidligere ruter), tænkte jeg ikke mere over det, før jeg i dag koblede en ny telefon trådløst på Homeboxen og til min skræk opdagede at den fungerede fint selv om jeg havde glemt at lægge dens MAC adresse ind i Homeboxens MAC filter.

Nogle eksperimenter senere fandt jeg ud af at WPS skal deaktiveres for at få MAC filtreringen til at virke. Hvis WPS er aktiveret (og det var det da jeg fik boxen), har MAC filtrering ingen effekt selv om det aktiveres - dvs. alle enheder der kender WiFi passwordet, kan frit få adgang - også uden WPS knaptryk/PIN.

Har nogen en forklaring på dette? Jeg fandt et enkelt indlæg fra 2013 ("Tillad MAC adresser på TDC homebox ?") hvor spørgeren oplever at MAC filtrering ikke virker, men der var ingen løsning eller afklaring.

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)