Svar

Trådløs/kabel

• Deltager
  • 1 kommentar
Hej

Håber der er nogen her på dette forum der kan hjælpe mig med at forklare, hvordan jeg får bedre trådløs dækning samtidigt med at jeg vil have internetkabel til radio/TV.

Inden jeg fik Homebox installeret havde jeg en trådløs router med bedre rækkevidde, samtidigt med at der fra router var trukket et kabel til tv (kun til software opdatering) da jeg er tilsluttet fællesantenne.

Efter jeg har fået Homebox er den trådløse dækning elendig (bortset lige fra det rum hvor router er placeret), og min tanke er derfor om jeg mon kunne tilslutte en ekstra router (D-Link).

Tænker om jeg kunne trække et kabel fra Homebox til D-Link routeren. D-Link routeren skulle så forstærke det trådløse signal ligesom jeg fra D-link ville trække 2 kabler til henholdsvis radio/TV (kun til software opdatering via internettet).

Nogen der ved om jeg kan dette - og i så fald hvordan gør jeg dette og kan jeg beholde samme netværksnavn/adgangskode som Homebox'en

Må lige tilføje at jeg absolut ikke er it-kyndig, så vejledning for "dummies" vil være fint :-)

Mvh

Prs62

icon

Bedste svar af prs62 4 september 2013, 09:11

Hej Lase

Tak for dit svar.......

Betyder din løsning, at jeg så stadig vil have Homebox registreret som internet forbindelse og med tilhørende adgangskode, eller er det D-link routeren som der skal søges efter?

Mvh

Prs62

Se original

2 Kommentarer

Hej PRS62,

Du vil uden problemer kunne tilslutte din gamle router(D-Link) til din TDC homebox.

Sådan som jeg ville gøre det:

1. Sluk for dit Trådløse netværk på TDC Routeren.

2. Tilslut din gamle router(D-Link) til TDC Routeren.

3. Tilslut en computer til din gamle router(D-Link).

4. Hvis du ikke har resat din gamle router, vil den bare starte op med alle dine gamle indstillinger, ellers kan du indstille den efter behov.

Håber dette er svar nok Glad humørikon

Hilsen - Lasse Andersen / IT-ANSVARLIG uGame.dk

Hej Lase

Tak for dit svar.......

Betyder din løsning, at jeg så stadig vil have Homebox registreret som internet forbindelse og med tilhørende adgangskode, eller er det D-link routeren som der skal søges efter?

Mvh

Prs62

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)