Trådløs router efter Homebox

• Deltager
  • 2 kommentarer
Jeg har en Netgear WGR614 v9 router jeg gerne vil have til at fungere som en forlænger/forstærker af mit trådløse netværk. Jeg vil gerne undgå at trække et kabel op på 1. sal, og havde tænkt mig at bruge Netgear til det, problemet er bare at jeg ikke kan få det til at fungere. håber nogen kan hjælpe :-)

7 Kommentarer

Hej altra

Tak for dit indlæg :-)

Jeg vedhæfter lige et link, håber det kan hjælpe dig: http://go.tdc.dk/qvftub

Mvh Jens

TDC

Det er ikke helt det svar jeg leder efter, jeg vil gerne have min TDC HomeBox fungere som Base Station, og min Netgear router fungere som Wireless Repeater, så jeg slipper for at trække et kabel.

I opsætningen på min Netgear Router er der en funktion der hedder Wireless Repeating Function, så den kan, spørgsmålet er så bare om HomeBoxen kan fungere som Base Station, og hvordan opsætningen skal være.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

altra skrev:

Spørgsmålet er så bare om HomeBoxen kan fungere som Base Station, og hvordan opsætningen skal være.

Umiddelbart burde det ikke have noget med Homeboxen at gøre - din repeater skal sådan set bare koble sig på Homeboxen og sende dette signal videre så det burde virke.

Ja det troede jeg også, men hvordan skal opsætningen være mht. ip adresse  m.m. 

Fandt du nogensinde en løsning på dette problem? Sidder I præcis samme situation p.t.....

Hej altra,

For at få dette til at virke skal du bruge en ip adresse på TDC HomeBox LAN nettet (normalt 192.168.1.x/24)

f.eks. ip adresse 192.168.1.5 subnet maske 255.255.255.0 på din netgear, efter dette skal du så sætte wireless bridge op, med samme SSID og kode som din TDC HomeBox, nogle fungerer her lidt anderledes og skal have 2 wireless SSID, 1 til bridge og 1 til at tale med klienter, jeg ved desværre ikke hvordan din netgear gør dette.

Mvh.,

Lars Christian Thasenhod

Tak for hurtig respons :-)

For lige at forstå det helt.... Skal der ændres nogle indstillinger på TDC homeboxen, eller skal der ikke?

Troede nemlig at TDC homebox skulle indstilles til at være base station (ligesom altra beskriver ovenfor). Jeg kan sagtens finde ud af, hvor netgear routeren skal indstilles til være repeater, men der er umiddelbart ingen mulighed for at indstille TDC homebox som base station.

TDC homebox har ip 192.168.1.1. Det har min netgear router også som default - skal dette ændres?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)