Trådløs netværk hopper ikke af mere

Hej

Jeg har Yousee-bredbånd og jeg har desværre haft nogle problemer med at mit trådløse netværk, som er hoppet af nogle gange, og andre gange har meldt en kort fejl.  Dette har stået på siden jeg fik min smartphone, hvor jeg oprettede et hotspot  (Det vil side - at min pc kan gå på nettet via min smartphone)

Nu har jeg fundet ud af noget, som i mit tilfælde virker.

Jeg har i hvertfald ikke haft problemer siden i mandags.

Jeg vil gætte på at indstillingen også kan bruges til TDC-bredbånd.

I hvertfald kan det ikke skade, at kontrolere indstillingerne, som jeg beskriver i næste indlæg.

Tråden markeres derfor som løst ved næste indlæg, men hvis andre har flere løsningsforslag til emnet er i velkommen til at skrive. Glad humørikon

4 Kommentarer

Har du problemer, så prøv at kontrolere dette først.

I proceslinien - længst til højre. klik på ikonet for internetadgang.

Klik nederst på "Åben Netværks- og Delingscenter"

Klik i venstre kollonne på "Administrer trådløse netværk"

I det vindue ser du dit trådløse netværk.

Hos mig står der øverst

mit netværk v8xxxxxMh

som nr. 2  min telefon(hotspot) xxxxxandroidap

som nr. 3  det netværk min datter har, når jeg besøger hende.

Dit netværk SKAL stå øverst.

Hvis ikke det gør det, så marker det og flyt det op,

ved hjælp af "Flyt"- knappen i linien over dine netværk.

Dobbeltklik på dit (Fortrukne) netværk.

Der skal være markering ud for alle tre valgmuligheder i opret automatisk forbindelse.

Klik OK

Luk Vinduet "Administrer trådløse netværk".

Genstart pc'en

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Maja,

En anden løsning er jo, at slå dit hotspot fra på din smartphone.

Det tager rigtig meget af dens strøm samtidig med, at du undgår, at enheder hopper på den.

Ja Mathias - Det har jeg gjort, men selvom Hotspotten er slukket leder pc'en vel stadig efter åbne/brugbare netværk???

Det er under alle omstændigheder et super godt tip.

(Min telefon er i forvejen storforbruger af strøm. Samsung galaxi 2)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Maja,

Din computer skulle ikke gerne bruge de store krafter på at se efter netværk, der tidl. har være forbundne, men som ikke er i nærheden - eller bare netværk generelt.

Jeg har slået alt kommunikation og GPS fra på min iPhone for at forlænge batteritid. Dvs. GPS, bluetooth, Wi-Fi, hotspot osv. Dog er 3G nettet stadig aktiveret.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)