Svar

Trådløs netværk Homeduro hopper af konstant

• Dob
  • Deltager
  • 1 kommentar
Jeg bor i Rækkehus, hvor der er mange trådløst netværk. som "trænger" sig på med kraftige signaler.

Så jeg fulgte TDC anvisninger på at skifte kanal med downloaded analyseværktøj, der anbefalet mig at gå til en bestem kanal. Efter temmelig mange forsøg med at flytte rundt til stort set alle kanaler, har jeg stadig problem med forbindelse kun virker i ca. 10 min, før pc etc falder af igen.

Jeg har også prøvet at gendanne homeduro boks til fabriks indstillinger og tage den derfra.

Nogle forslag til hvad jeg nu kan gøre?

icon

Bedste svar af Naefun 13 januar 2014, 21:40

Hej Dob.

Har du været inde i router konfigurationen, under Trådløs ---> SSID1 ---> og skifte trådløs indstilling til Kun 802.11n?

Dette kan måske forbedre din forbindelse. Prøv det!

Naefun

Se original

9 Kommentarer

Hej Dob.

Har du været inde i router konfigurationen, under Trådløs ---> SSID1 ---> og skifte trådløs indstilling til Kun 802.11n?

Dette kan måske forbedre din forbindelse. Prøv det!

Naefun

Tak Naefun! Jeg har hevet mit hår ud i totter over forbindelsesproblemer - de ser ud til at være løst med dit råd.

Vi har en del gadgets koblet op til vores Homebox uden problemer (TV, PC'er, Wii osv.), men når min kone og jeg kobler op mod vores arbejde via VPN, blev vi konstant smidt af.

Efter ændring af Homebox til kun 802.11n (fra "BLANDET") ser det indtil videre ud til at køre perfekt!

Min box kan kun indstilles til 802.11b/g/n eller802.11b/g. Har TDC planer om at skifte til 802.11ac?

VH

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nu er 802.11ac først lige blevet ophøjet til en officiel standard her den 1. jan. så du er godt nok tidlig ude... :-)

Der er pt. meget begrænset hardware der overhovedet understøtter den nye standard - så den manglende understøttelse kan det næppe være et stort problem.

Men der er da ingen grund til at tro at standarden ikke vil blive implementeret i fremtidigt udstyr.

Vh

peter

Hej lars-farum!

Selv tak min ven.

Naefun
Hej rego!

Hvis din TDC homebox kun kan sættes til de 2 nævnte moduler, ville det for dig være fordelsagtigt at kontakte TDC for muligvis at få en ny homebox som kan sættes til 802.11n!

Naefun
Har været i kontakt med suport for at få en nyere box. Fik at vide, at den skulle jeg selv betale for! Uacseptabelt svar.

Den nye standard 802.11ac er en anden Hz og skulle derfor tro den bedre kan klare at servicere flere enheder - tror jeg?

VH rego

Hej rego!

Jeg har været lidt misinformerende - nu hvor jeg tænker tilbage på den gang jeg anskaffede mig en ny router, måtte jeg også selv betale - og det giver egentlig god mening alligevel at de ikke kan sende top-of-the-line routere ud til alle deres mange kunder, hehe.

Det vil sige, at det eneste råd jeg har til dig, i dette tilfælde, er faktisk at investere i en bedre, og kræftigere router... Jeg ved godt det ikke er en særlig fed nyhed.

Den nye 802.11ac er meget bedre til at håndtere flere enheder på en gang, og du kan få en udemærket ac router i Elgiganten til omkring 6-700 kroner.

Naefun

Hej Naefun

Tak for råd. Jeg måtte lige afprøver lidt forskelligt løsningen, men nu er det lykkes at holde "fast" i netværket på "g".

Forebindelsen er lidt langsom på at komme på Iphonen, men nu bliver det er i det mindste.

Venlig hilsen

Dob

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)