Trådløs forbindelse mistes ved flere enheder - homebox

• Deltager
  • 1 kommentar
Når alle er hjemme samtidigt og logger på bliver 3 af de 4 pc'ere koblet helt og aldeles af det trådløse netværk. Der er ingen problemer hvis vi blot smider et kabel i, men det er jo ikke meningen at vi skal have kabler liggende på kryds og tværs i stuen..... Trist humørikon

Udover de 4 PC'ere (som så ikke kan være på samtidigtI er der tilkoblet en enkelt Ipad og 2 smartphones, så synes ikke at det er "overbelastet" og jeg ville kunne forstå det hvis nettet blev langsommere - men helt at smide os af  ?????

Har søgt i Forum og kan se at at brugeren med indlægget "Homedisk max. antal for trådløse forbindelser"

fra den 22/7 2011  har/havde  samme problem, men der er kun en henvisning til et link der ikke findes mere - og ingen løsning

Vi får samme "fejlmeldninger" ved troubleshoot problems: 

Der er flere typer fejl gående fra at den ikke kan komme i kontakt med routeren og Windows anbefaler at jeg slukker routeren og tænder den igen (alle andre en jeg kan dog komme på) gående til at den forsøger at reparere forbindelsen, hvorefter den skriver at nu er den repareret. Herefter virker den kortvarigt (få sekunder til 30 sekunder), hvorefter den atter er smidt af.

Nogen gode forslag til hvad vi kan gøre ? (har checkket for IP conflict)

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej HB-os.

TDC Homeboksens trådløse funktion giver problemer for mange. Selvom dit problem måske skyldes en fejl, der kan løses, vil jeg nu på baggrund af egne erfaringer anbefale dig at købe en anden router med en god trådløs funktion. Du forbinder så den nye router til din Homeboks med et kabel og deaktiverer den trådløse funktion i Homeboksen. Til sidst sørger du for, at IP-adresse-intervallet for den nye trådløse funktion ikke konflikter med Homeboksens IP-adresse-interval.

Jeg er på denne måde - og for ca 500 kr - sluppet af med rigtig mange og hyppige "trådløse problemer" :-)

Mvh
Stephen
Hej Stephen. Det er helt klart noget der skal prøves - tusind tak for forslaget Glad humørikon mvh Helle

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)