Trådløs adgang virker kun til nogle enheder

• JVB
  • Deltager
  • 1 kommentar
Vi har en Hometrio, og det virker fint til de enheder der allerede er tilknyttet: 3 iPads, 2 iPhones, 2 Thinkpads og senest en enkelt Sonos højtaler (uden bridge).

Vi har nu anskaffet en Thinkpad mere, og den vil bare ikke gå på netværket. Den kan nemt gå på andre trådløse netværk (og via iPhone internetdeling), men den vil bare ikke gå på derhjemme. Det samme gælder en af de andre Thinkpads, som ikke har haft problemer før. 

Jeg har forsøgt alt synes jeg - inkl. geninstallation mv. Sonos-højtaleren kom på for nyligt, og jeg har også prøvet at tage den ud af stikket, men min Thinkpad vil bare ikke hoppe på. (Jeg sidder pt. og skriver fra den på et andet trådløst netværk, så det er ikke den der er problemet). Kan der være for mange enheder tilkoblet eller kan det være Sonos-højtaleren der har skabt problemer?

3 Kommentarer

Problemet kan være at der er nogle ip adresser der konflikter. Dvs. at din thinkpad, måske har samme ip-adresse som noget andet.

Prøv at genstarte din router, eller hvis det ikke virker, så prøv at nustil den, så alle enheder får nye ip'er.

Mvh Kristoffer

Gundorph

Tak for svaret! Det har faktisk hjulpet at resette min router. Så hopper den på netværket. Problemet er bare at den ikke nødvendigvis går automatisk på, og så skal jeg til at resette hver gang. Ved du tilfældigvis om der er noget man kan gøre for at undgå dette?

Hej. Problemet kan være at der er nogle netværk, i nærheden af dig, der forstyrrer dit. Dvs. at de sender på samme frekvens. Hvis der er nogle andre netværk i nærheden, som sender på samme frekvens, så forstyrrer de dit, og derfor kan man opleve nedsat hastighed, eller at man bliver smidt af.  

Du kan prøve at hente et program der hedder inSSIDer, eller HomeBoxen har vist også en funktion der hedder "WiFI Analysator", under hjælp. 

Derefter skal du ind i HomeBox'en, og vælge en anden kanal, som ligger uden for der, hvor der er andre der sender. Du kan vælge fra kanal 1 til 13. 

Mvh Kristoffer

Gundorph

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)