Trådløs router D-Link DIR-868L

• Deltager
  • 2 kommentarer
Kære alle

Jeg har kigget hele forummet igennem og mine øjne er nu firkantet uden at finde svar på mit spørgsmål.

Jeg bruger TDC's sorte homebox som står placeret i kælderen, der hvor kablet kommer ind fra vejen. 

Jeg har kælder, stueplan samt 1. sal, og mit ønske var at det trådløse signal kunne række rundt i hele huset samt for- og baghaven.

Derfor købte jeg en d-link switch samt en d-link DIR-868L router.

Herfter frakoblede jeg den trådløse del fra min homebox og forbandt homeboxen med switch'en. Fra switch'en har jeg trukket 8 kabler, så der er kabling til hvert rum i stueplan samt 1. sal. 

I det ene rum på 1. sal har jeg så kablet d-link routeren til. 

Jeg benytter mig nu af det trådløse signal fra d-link uden problemer med et signal der næsten når ud alle steder i haven Glad humørikon

Nu har jeg så fået en iomega home storage 31803000 af en kammerat, som er ca. tre år gammel. Den larmer og jeg ønsker derfor ikke at kable den til d-link routeren i soveværelset, men vil gerne kable den til homeboxen, som jo står i kælderen.

Det har jeg så gjort, men kan herefter ikke tilgå den via mit netværk, hvis jeg klikker på Start og herefter netværk.

Jeg kan godt logge ind på den, hvis jeg skriver dens ip-adresse i chrome.

Hvad gør jeg forkert??

Jeg har prøvet at tilslutte Iomega'en til switch'en men oplever bare samme problem.

Håber på hjælp fra en af jer mange kloge mennesker Blinkende humørikon

4 Kommentarer

Omdømme 4
Hej Nadoc.

Har du tjekket om den har tilladelse til at passere din Firewall ? (Netværksregistrering)

Venlig hilsen
   Trumle.

Omdømme 5
Badge +4
Hej Nadoc.

Det ser ud til atvære et kendt problem med den IOmega at den pludselig ikke vil på nettet. men se om du ikke kan finde noget her: https://www.google.dk/#q=iomega+home+storage+31803000 .

Venlig Hilsen

Brian

Hej Trumle

I firewall menuen er netværksregistrering slået til ( der er flueben ved privat men intet i offentlig).

Imellemtiden har jeg fundet en anden bærbar frem og kablet den til min homebox. Den kan godt se Iomega'en hvis jeg klikker start->netværk. Der kommer en Iomega mappe frem under medieenheder, hvorfra musikken kan afspilles.

Men fra min arbejdsbærbar som kører trådløst med d-link routeren kan jeg hverken se Iomega'en eller den anden computer. Og begge de enheder er kablet til homebox'en.

Jeg kan i øvrigt heller ikke se min homebox, hvis jeg klikker start og herefter netværk. Under netværksinfrastruktur står kun d-link router'en.

Mange tak for hurtig respons Blinkende humørikon Og go' weekend!

Hej Brian

Jeg har tidligere søgt på google, da jeg ville opdatere Iomegas firmware.

Jeg har også prøvet at læse lidt i de engelske forums, men det bliver hurtigt meget teknisk, og når jeg i forvejen ikke er super skarp til netværksopsætning, bliver dete anelse tungt Humørikon frustreret

Men tak for forslaget og god weekend!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P