Trådløs netværk falder tit ud i længere perioder

Jeg er efterhånden ved at være godt træt af min TDC Homebox. Jeg har flere komponenter, som er afhængigt af et trådløst wifi signal, som er stabilt, men selvom jeg har fuld styrke på mit signal fra routeren, og har investeret i en WIFI extender, således at styrken nu er oppe omkring 95% i hele boligen, så falder den fortsat ud.

Jeg har tjekket de omkringliggende wifi frekvenser, og fundet en som der ikke er andre der benytter, men det hjælper stadig intet.

Nogen der ved hvad jeg skal gøre, ud over at genstarte det hele og vente 10 minutters tid, indtil den nogen gange kommer tilbage igen?

Jeg kan klare det med min computer, da jeg så blot deler fra min telefon.

Det kan vel ikke passe, at dette skal ske jævnligt, og internetforbindelsen ryger helt.

Det er forøvrigt uafhængigt af, om jeg modtager signalet trådløst eller via kabel.

Jeg håber nogen kan hjælpe?

4 Kommentarer

Jeg har samme problem, Homeboksen er virkelig en seriøs dårlig opfindelse kan langt fra lever hvad den skal, måtte købe en extender for at få signal i stuen hvilket er ca 10 meter, homeboksen skulle sende signal igennem en dobbelt gipsvæk, det kan den ikke !! overvejer at gå tilbage til yousee det virkede da... midstede stor del af forbindelsen i aftes d31/8-14 vi var nede og køre 0,2 Mb / 0,3MB giver en hujende skid for deres hastighedsgaranti, når det sker for os finder vi noget andet at lave i de 10 - 20 minutter det står på, er bange for TDC ikke vil tage ansvar for deres dårlig produkt men giver extenderen skylden

Omdømme 5
Badge +4
Først er det en god ide at undersøge følgende punkter:

1. Er linjen også ustabil hvis der bruges ledning? (i så fald kontakt TDC kunderservice telefon)

2. Er naboens accesspoint sat på samme frekvens? (Undersøges med f.eks. WiFi Analyzer af farproc til Android)

3. Er der noget imellem sender og modtager der kan genere signalet? (Homebox skal stå frit fremme.. Ikke bag sofaen, ikke inde i et skab, ikke bag en metal vase osv. Bedste placering er hævet, og frit fremme)

4. Er der mange personer på? Eller er der en anden der bruger meget trafik? (Streamer Netflix, Downloader osv.)

Alt der ville forstyre en normal 2 vejs radio (Walkie Talkie) forstyrer også Homebox.

Husk et normalt accesspoint (Hertil hører også Homebox) kan kun sende/modtage fra en enhed af gangen. Så hvis en enhed tager alt trafik ved at streame f.eks. netflix, downloader, updater compter, henter store filer, Spiller online el.lign. vil den enhed "Spærre" for andre enheder, der så får timeout og smider forbindelsen.

Normal WiFi er egnet til surfing, eller læsning af post. Ting der skal bruge en jævn datastream (Det jeg nævnte før) er bedst placeret på et kabel, hvis der er mere end en enhed eller hvis det er i et område med mange acesspoints. F.eks. tæt benygget område, eller etage byggeri

1 og 2 besvares i mit forrige indlæg.

3. Da jeg bor i en lejlighed på 75 m2, og min homeboks står under sengen i soveværelset, er det ikke godt nok, hvis det skulle have en betydning.

4. Problemerne opstår fuldstændigt uafhængigt af, hvor mange der er benytter forbindelsen, og hvad der streames.

Omdømme 5
Badge +4
Hvis du også har problemer med linjen, når du kører med kabel, er det en god ide at kontakte TDC kundeservice, så de kan måle på linjen ud af huset. Det kan vi ikke her, da det er et kunde, hjælper kunde, forum.

Ang. placering under seng, er det ikke optimal, slet ikke hvis man f.eks. har en madras med metal fjedre i. Det vil skærme signalet. Som jeg skrev i mit indlæg, Accesspoints (Og det gælder ikke kun homebox.) placeres hævet (højt) og frit fremme. ()Homebox er bare, som ved enhver "trådløs router", en router, og et accesspoint der er bygget sammen i samme kasse. Der er dog den ulempe ved homebox at den ikke har store eksterne antenner, så det gør at den er endnu mere følsom overfor placering. Som man kan se har de fleste nyere routere, der kører dual band, og hurtige hastigheder (som f.eks. denne : http://www.linksys.com/en-eu/products/routers/WRT1900AC ;)   eksterne antenner.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)