Spørgsmål

Trådløs 2.4G på router ?

• Udforsker
  • 19 kommentarer
Når jeg forsøger at koble noget på min 2.4G forbindelse, bliver jeg smidt af efter meget kort tid
Jeg får også en besked om, skiftende med Adgang til netværket nægtet, og Gemt krypteret.
Og nogen gange får jeg beskeden, Kan ikke finde 2.4G
Min ruter er lige skiftet, men det har ikke afhjulpet problemet,
Er de ren der har en god løsning på mit problem, YouSee support kan åbenbart ikke .Skal lige sige at alt har fungeret perfekt, indtil for ca. 1 uge siden.
M.v.h Bent K

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
YouSee opdaterer af til softwaren i deres routere. Nogle opdateringer medfører af og til problemer. Jeg fik f.eks. en opdatering til min router (3890), som helt fjernede 5 GHz muligheden. Har din Homebox 5 GHz kan du måske prøve at forbinde trådløst der. Normalt vil man prøve at skifte kanal via Mit YouSee eller https://aktiver.mitwifi.dk/ Der er ofte meget støj på 2,4 GHz, og bor du i lejlighed vil der også være meget datatrafik der.
Hej Slangefar.
Min router har 5G, og den virker helt som den skal, da jeg har 2 multirum boxe, som kører 5G uden problemer, og min kones telefon kører også 5G, men min kan ikke køre 5G, og det kan min Printer heller ikke,
Min router er en Sagem, og jeg har lige fået den idag, grundet 2.4G problemerne, har jeg fået byttet den gamle, men det har tilsynladende ikke løst problemet :-(
Skal lige sige at jeg bor i parcelhus, og ruteren står lige ved siden af min printer, ca. 1 meter fra den.
Omdømme 7
Badge +7
Nej, hvis det f.eks. er en fejl i den nuværende software på router vil den ramme begge routere. Når man tænder en YouSee router vil den normalt se om der ny software og automatisk opdatere. Nu tænker du sikkert "kan YouSee ikke bare rulle softwaren tilbage til da det virkede". Jo, det kan de sikkert godt, men jeg tvivler på de vil gøre det.

Nu kender jeg ikke Homebox så godt, men da vi en gang modtog en Netgear C6250 fra YouSee ville den ikke med fruens tablet og fjernsyn var ustabilt på internet. Ved at skrue lidt i routeren fik jeg begge problemer fjernet. Fruens tablet kunne tilsyneladende kun lide AES kryptering og vores fjernsyns internet blev ustabilt, hvis routeren brugte for høj hastighed.
Omdømme 7
Badge +7
Kan din printer ikke køre med et netværkskabel i stedet til router, når de nu står så tæt?
Hej Slangefar.
Ja det er jo enTDC Sagem router jeg har, nu har jeg givet min printer og min telefor faste ip adresser,
og nu ha de da været på ca. en ½ time, så måske det er det der skal til .
Men tak for oplysningerne.
M.v.h Bent K
Til slangefar jo min printer kører også med USB kabel, men jeg bruger at printe trådløst fra min telefon, og det har sgu da virket altid, så det er da træls at det ikke gør det mere.:(
Omdømme 7
Badge +7
Faste IP adresser lyder som en underlig løsning, men virker det fint, er det jo meget godt.
Hej Slangefar.
Ja det har du helt ret i, men det virker tilsyneladende, de er da på endnu, men det er jo ikke sikkert at det holder
Men jeg skal nok vende tilbage hvis det ændre sig
M.v.h Bent K
Omdømme 7
Badge +7
Hvis det løser dit problem eller ikke gør det, er det godt at melde tilbage. Det kunne være en anden en dag stod med et lignende problem, og kunne "genbruge" en evt. løsning.
Ja det skal jeg nok, har lige tjekket, de er stadig på, men skal nok vende tilbage hvis det ændre sig.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)