Svar

TP-LINK router og 4G dongle

Hej

Jeg forsøger uden held at få en Huawei 4G dongle (E398) til at fungere med en TP-LINK router (TL-MR3040).

Routeren kan "se" donglen, men der kan ikke oprettes forbindelse til internettet.

Følgende settings kan jeg ændre i routeren: 

Routeren foreslår selv et APN der hedder 'internet-LTE' som jeg manuelt ændrer til 'internet'. Desuden spørger den efter et 'dial number' som er sat til '*99#'. 

MTU size er foruddefineret til værdien 1480.

Username og pwd står blanke. Jeg kan specificere DNS servere (burde ikke være nødvendigt?).

Donglen virker fint direkte i en bærbar og også i en anden router.

Den sidste setting der kan ændres er 'authentication type' og denne kan være enten 'auto', 'PAP', eller ' CHAP'. 

Har opdateret donglens firmware. 

Nogle idéer til hvad der kan være galt?

På forhånd mange tak. 

icon

Bedste svar af borupk 15 maj 2014, 20:22

Hej og tak

Jeg har opdateret routerens firmware og problemet synes at være løst. Den opdaterede firmware tilføjede en ny TDC profil, som jeg ikke kan se er anderledes end den gamle, men det virker...

Venlig hilsen

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Den Huawei 4 G dongle som du har (E398) ser ikke ud til at være kompatibel med din Router.

Her er en liste over dongles der er kompatibel: http://www.tp-link.com/lk/support/3g-comp-list/?model=TL-MR3040&location=1963

Her er et paar ting du evt. alligevel kan prøve:

Se hvordan din opsætning er, når du har sat den i din PC. (Her burde også kunne se Dial number osv. ) Og se om du kan få det til at vide på den måde.

Prøv at indsætte DNS server manuel, hvis der nu er muligt at gøre det. Du kan benytte Google DNS (primær 8.8.8.8 og sekundær 8.8.4.4).

Hvis du skal indtaste useername og password på Din PC for at få forbindelse, skal det også indtastes på din router.

Hej og tak

Jeg har opdateret routerens firmware og problemet synes at være løst. Den opdaterede firmware tilføjede en ny TDC profil, som jeg ikke kan se er anderledes end den gamle, men det virker...

Venlig hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P