Tjek selv hastighed på bredbånd

Jeg sad og tænkte pludselig på hvorfor det egentlig ikke er muligt at se hos TDC hvor hurtig bredbånd man kan trække på den adresse man sidder på.

Tager man nu fx dansknet.dk, der kan man ved at vælge en hastighed indtaste sin adresse og derefter bliver der foretaget en måling der fortæller hvor hurtig en hastighed man kan trække på indtastet adresse.

Det burde TDC da også lave, i stedet for man kun kan få det oplyst ved henvendelse i TDC Butik eller via opkald til Kundeservice.

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg er helt enig, det burde kunne lade sig gøre at give et bud, selvfølgelig med forbehold... 

men har ladet mig fortælle at det nok ikke kommer til at ske da det vil skabe problemer med de nye regler for op til/garanteret hastigheder...

Men jeg er enig, det er lige før det skulle være et krav så man ved hvilket produkt man kan forvente inden man køber... men der er jo så de 14 dages fortydelse..

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

F.eks. DanskNet har et meget mindre net - og meget nyere.

Derfor er det meget nemmere at skabe overblik over. TDC's net er visse steder over 50 år gammelt, og der findes endog steder hvor det er over 75 år gammelt.

Det er samlet af nettet fra fire forskellige telefonselskaber, der kørte med hver deres standarder. TDC's net er meget finmasket, og når der kommer en bestilling, så kan der f.eks. nogle gange redes ekstra kapacitet på en linje ved at flytte trafikken over på andre trådpar. hvis man forestillede sig, at man samlede alle data i en ny database, så ville den alligevel ikke give retvisende resultat i ret mange tilfælde. Tit ville det være muligt at en man på stedet kan forbedre mulighederne. Men det kan man ikke vide noget om på forhånd.

Der er ingen tvivl om at TDC i princippet gerne ville give kunderne muligheden, da det ville lette presset på bestillingssystemerne at kunderne kunne betjene sig selv. Men som sagt ville resultaterne ofte ikke være retvisnde. Derfor er der umiddelbart ingen anden løsning end at behandle en bestilling som den blive behandlet nu.

Vh

peter

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Helt har modtaget fra andre medlemmer.

Hej PeterA.

Undskyld min indblanding her men jeg kan ikke lade være med at tænke på at hvorledes vil du mene at TDC så ved henvendelse kan give et  bud på din hastighed ?

De data de har i forretningen er da ikke baseret på andet end dem man selv ville kunne måle ? Jeg er ret overbevist om at de ikke kender til flytning af trafik etc.

(det var nu vist 5 selskaber der blev samlet Glad humørikon)

Mvh

/

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jo - det har du delvist ret i. Den del af sagen kunne sådan set godt være tilgængelig. Mine egne erfaringer viser bare, at den mulige hastighed man får opgivet ved en henvendelse, sjældent er den man får. Gennemgående er den vurdering man får en del lavere, end den hastighed der kan tilbydes, når der er en tekniker der har "tryllet" med linjen.

Jeg har tidligere været IT-konsulent der hjalp firmaer (og private) med IT-problemer og opsætning af nyt udstyr og forbindelser. Så jeg har været inde over en del bestillinger gennem tiden :-) Det er også derfor jeg opfordrer til at gå i konstruktiv dialog med TDC når man har problemer. Det er meget tit, at det kan lade sig gøre at finde en bedre løsning, end den man først har fået.

Vh

Peter

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Vil lige supplerer her.

Det ville kræve en kæmpe database. En kunde kan på det nuværende kabel de benytter måske kører 10mb men ved at flytte dem over i et andet kabel som måske ville give en lavere dæmpning og dermed højere hastigheder. Samtidig findes der også områder hvor hastigheden ikke kan leveres så højt som dæmpningen umiddelbart giver udtryk for men området er måske skruet ned i max hastighed fordi at der ligger en ukendt støjkilde og forstyrrer alle. Det er faktisk flere forskellige systemer der skal laves opslag i for at give et realistisk bud på hvad linien kan klare. Da der samtidig foregår en løbende opdateringe af software og hardware i vores homebox bliver de også i stand til at yde bedre end den forrige generation. Det er altså ikke bare helt så enkelte hvis budet på en hastighed skal være realistisk. :-)

mvh

Jan

Omdømme 3

Hvis der skal en afrunding på - så er det også værd at bemærke - at i de tilfælde hvor DanskNet's eget net ikke dækker, der går trafikken gennem TDC's net.

Og de resultater der opgives på disse adresser, via DanskNet's hjemmeside, er helt hen i vejret.... En adresse jeg har haft en kunde på, pågives til at kunne få op til 50 Mbit. Det er sådan set også korret at det er "op til" - for på den adresse kan der ikke leveres mere end ca, 2,5 Mbit.

Det viser hvor svært det er at lave den slags så det bliver retvisende.

Vh

peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)