tilslutning af egen router til homebox, med pair bonding og TDC TV

• Deltager
  • 0 kommentarer
hej

jeg har ledt en del på google og her på forum, og har ikke kunnet finde entydige svar på om det er muligt at sætte sin egen router op, når der samtidig er pair bonding og TDC TV, og hvis det kan lade sige gøre, er det så bare følge den vejledning som TDC selv oplyser her.

https://kundeservice.tdc.dk/bredbaand/installation-og-opsaetning/opkobling-af-router-til-tdc-homebox

grunden til dette ønske er at forbindelsen er ustabil, og ved benyttelse af streaming tjenester stopper filmen/udsendelsen og det loader ind igen.

jeg har før talt med TDC om det men de kan ikke se nogle problemer.

jeg har også forsøgt med en dyr wifi extender, den skabte flere problemer end den løste.

jeg tænker at den eneste løsning er at sætte en god router op, eftersom jeg har læst at andre har haft succes med denne løsning.

jeg kig på disse routere og tænker at prisen er maks 1000 kr

ASUS RT-AC66U 11AC AC1750 Router Linksys EA6900 AC1900 TP-LINK Archer C7 AC1750 Gigabit Router

hvis der er andre der har bedre forslag må i gerne dele dem.

med venlig hilsen og på forhånd tak

leif

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Inden du begynder at inversteer i en dyr , og måske nytteløs, extra router, er der et par ting du kan kontrollere:

1. Kører du streaming Via WiFi? Wifi er den MEST usikre, og ustabile måde at forbinde til netværk. Hvis det er tilfældet, overvej at skifte til ledning, hvor det er muligt.

2. Hvor står din router? TDC Router (Og enhver anden trådløs router/accesspoint) skal palceres FRIT, ÅBENT, og HØJT (Ikke bag moster annas fine vase. Inde i et skab, på nederste hylde bag bøgerne, eller under sengen. Men Frit fremme!)

3. Er der noget mellem din klient og routeren der kan skygge for signalet? Her tænkes på Køleskabe, Spejle, eller andet af metal også hvis man bor i et betonbyggeri, så en bærende væg, de indeholder et flet af jernstænger, og det skygger effektiv for WIFI signalet

4. Er der andre på din frekevns (Kanal)? Er der naboer der kører på samme frekvens?

5. Afstande til clienten? Indenfor med væge møbler osv. er der ikke særlig lang rækkevidde... Et godt gæt er omkring 10-20 m for stabil forbindelse, alt efter signal styrke, og forhold, og hvor mange vægge den ev.t skal igennemm.. Bedste signal, og længst rækkevidde, er ved frit udsyn til Router. Derefter falder signalet hurtigt, og dermed også kvalitten.

6. en trådløs router er kun en radio sender/modtager så på f.eks. Homeboks kan kun EN enhed af gangen enten sender eller modtage. SElvom der er 2 enheder på er det ikke enbetydende med at de begge har 50% af signalet. Faktisk er der kun en af gangen der kan have 100%, og resten 0%. Efter den enhed så har sendt eller modtaget (Det kan ikke gøres samtidig) må alle enheder, inklusive, den der lige har bruget nettet slås om at bruge nettet igen. Så hvis der er mange på nettet, så er der problemerne med udfald, langsomt net, hak i streaming osv.)

Løsningen kan være at købe den router du snakker om. MEN den skal IKKE sættes til at være router men som accesspoint mode. Og herefter trækker du en ledning fra en af de gule stik i homeboks, til WAN indgangen på den router du snakker om. herefter vil "Routeren" ikke fungere som router, men kun fungere som accesspoint. dvs. du bruger kun det trådløse i routeren, Alle routerfunktioner er slået fra. Så den vejledning du linker til vil være irellevant i det tilæfælde. (Jeg bruger selv en Asus AC-87U som accesspoint) Det betyder at det stadig er din homeboks der uddeler IP og alt det der andet. Accesspointet kan så f.eks. placeres i den anden ende af huset/lejligheden men husk igen at alt herover OGSÅ gælder for accesspoint.

Du nævner også en Wifi extender. En WiFi extender er ikke bedre end det signal den får ind! Og den laver uforholdsvis meget forsinkelse i signalet. De bør kun brugse når der fysisk umuligt at trække et kabel hen til et accesspoint. Da de er endnu mere stabil end den trådløs router der forsyner dem med signal, uanset pris.

Venlig Hilsen

Brian

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)