tidsbegrænset brug af internettet

Hejsa

Ved ikke om mit spørgsmål hører til i denne kategori, men jeg har behov for, at jeg kan "slukke" og "tænde" automatisk for internettet i et given tidsrum.... Årsagen er den, at min søn er fuldstændig styret af sin computer, og da det ikke trænger ind og tale med ham, er jeg nu desværre nødt til at bruge denne metode.... Kan dette lade sig gøre?

3 Kommentarer

Hej Katrine75

Har du fundet ud af noget?

Jeg har styresystem win7, og i kontrolpanelet er der et punkt der hedder "Forældrekontrol"  Har du prøvet at læse lidt om den funtion?  

Her er en kopi af hav hjælp siger på min pc:

Hvad kan jeg kontrollere med Forældrekontrol?

Du kan bruge Forældrekontrol til at angive grænser for, hvor længe børnene kan bruge computeren, hvilke typer spil de kan spille, og hvilke programmer de kan køre.

Indstil specifikke tidsgrænser for børns brug af computer. Du kan indstille tidsgrænser, der styrer, hvornår børn har lov til at logge på computeren. Tidgrænser forhindrer børn i at logge på i bestemte tidsperioder. Du kan indstille forskellige timer for login til hver eneste ugedag. Hvis de er logget på, når den tildelte tid udløber, bliver de automatisk logget af. Du kan finde flere oplysninger under Kontrollere, hvornår børn kan bruge computeren.

Undgå, at børn spiller spil, som du ikke ønsker, de skal spille. Du kan kontrollere adgang til spil, vælge et aldersklassifikationsniveau, vælge indholdstyper, der skal blokeres, og vælge, om du vil tillade eller blokere spil, der ikke er klassificeret, eller specifikke spil. Du kan finde flere oplysninger under Angive, hvilke spil børn kan spille.

Undgå, at børn kører specifikke programmer. Du kan forhindre børn i at køre programmer, som du ikke vil have, at de skal køre. Du kan finde flere oplysninger under Forhindre børn i at bruge specifikke programmer.

Hej Katrine75.

Såfremt du ikke har Windows 7, kan man også sætte tidsbegrænsning på via din TDC Homebox.

Du kan logge ind på din TDC Homebox ved at skrive : http://192.168.1.1/2.1/gui/ i søgefeltet.

Når du er logget ind trykker du på den kanp i toppen der hedder: Konfiguration

Under " Konfiguration " trykker du på det felt der hedder: Firewall

Under " Firewall " trykker du på det felt der hedder: TDC HomeBox adgang

Der indefra kan du sætte tidsbegrænsning på hvornår på døgnet han kan bruge internettet. 

Håber det hjælper dig lidt..

M-Esbenhain, kunne du evt uploade billeder på det du forklarer, tror det vil være nemmere at forstå :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)