Teredo i TDC Homebox [...]

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Der er en post, som bliver ved med automatisk at skabe sig selv i mine port-forwarding indstillinger. Jeg kunne godt gå hen og blive lidt bekymret.

Punktet hedder "Teredo", og er kommet siden jeg har købt ny computer med Windows 7

14 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Teredo er faktisk en træorm... Glad humørikon

Når vi så hører "orm" - så bliver vi straks nervøse. Men det behøver du ikke her.

Ude på internette er man ved at skifte til en ny version, IPv6, mod tidligere IPv4. For at sikre at der ikke går noget galt når et IPv6 område på nettet får fat i et IPv4 område - så benytter man Teredo. Det er således tilfældigt du først observerer det efter du bruger Win7. Under uheldige omstændigheder kan Teredo sløve WinXP ganske voldsomt - men du burde ikke opleve den slags problemer.

Vh

Peter

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Men ingen andre af mine computere understøtter IPv6, og jeg har ofte været oppe af kigge fordi der har været problemer, eller den skulle genstartes, etc. Det er kun den nyeste med Windows 7, som understøtter IPv6.

Jeg skulle mene, at den automatisk laver Teredo, og den kommer der flere af hele tiden med forskellige portnumre og at kommunikationen sker herigennem ned til IP-adresse (som er Windows 7 computeren)

- Og så bliver jeg jo bange for, om det er noget mystisk noget på min nye computer.

Jeg læste også selv på Wikipedia om Teredo portoricensis (træormen) forleden.

- Eller er det noget, som en opdatering har bragt med sig fra TDC's side??

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Den har ikke noget med TDC at gøre....

Hvis ikke den installerede sig på din win7 maskine - så ville der ikke være adgang til hele den del af nettet der kører IPv4. Så det er en "take it or leave it".

Vh

peter

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Helt har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg er lige faldet over denne tråd idet jeg også 'lider' af pludselig åbne porte i forbindelse med Teredo (mere end 10 foreløbig).

Det må i allerhøjeste grad have noget med  TDC at gøre - enten er det porte de åbner remote eller også tillader deres Sagem modem (HomeDuo)  at man åbner porte indefra Win 7 (som hos mig er den maskine der forwardes til).

Jeg er bekendt med at Microsoft er ophavsfirmaet til Teredo (ormen) der 'fikser' Ipv4 -> Ipv6 problematikken men der er desværre også mere uautoriserede folk der benytter sig at dette. Derfor er det ret skræmmende at TDC, uanset hvordan, lader et program åbne porte i deres udstyr udenom brugerid/password.

Venlig hilsen

Solo

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Log ind i routeren. Under punktet "port omdirigering" fjerner du fluebenet i "upnp aktivering" så åbnes der kun porte som du selv vælger akkurart lige som enhver anden router med upnp.

mvh

Hej

Jeg kan lige komme med en supplerende kommentar ang. teredo og stigende antal i portforwardinger.

Der er desværre en fejl i firmwaren til TDC Homeboksen som gør, at homeboksen ikke rydder op efter sig i portforwardingerne. Dette vil blive rettet i næste firmware opdatering som kommer omkring august måned.

Hvis der kommer mere end 25 portforwardinger i TDC Homeboksen kan den godt opføre sig underligt. For at slette dem kan man gøre det manuelt eller ved at factory resette boksen.

Mvh

Carsten S.

Omdømme 2

@Connected: Angående denne opdatering som (forhåbentligt) vil komme i august måned, så lad mig komme med lidt feedback:

Der er mange som klager over, at de har problemer med DLNA/uPnP over enten det trådløse og kablede. - Det er som om der ligesom bliver spærret for DLNA via det trådløse men omvendt ikke via det kablede.

/t5/Bredb%C3%A5nd/Dlna-Upnp-p%C3%A5-TDCbox/m-p/29281

Connected skrev:
Connected skrev:

"Jeg kan lige komme med en supplerende kommentar ang. teredo og stigende antal i portforwardinger.

Der er desværre en fejl i firmwaren til TDC Homeboksen som gør, at homeboksen ikke rydder op efter sig i portforwardingerne. Dette vil blive rettet i næste firmware opdatering som kommer omkring august måned.

Hvis der kommer mere end 25 portforwardinger i TDC Homeboksen kan den godt opføre sig underligt. For at slette dem kan man gøre det manuelt eller ved at factory resette boksen."

Skulle dette problem være fikset? Jeg fik en Homebox for et par måneder siden og oplever samme problem. Jeg har netop slettet 20-30 Teredo portforwardinger til min windows 7 computer.

mvh Frank

Hov det ser da lidt underligt ud. Kan man ikke rette i sit indlæg? Nå, man I kan nok godt læse det alligevel :-)

mvh Frank

Omdømme 2

Hejsa

Nej desværre er dette problem ikke rettet endnu.

Den nemmeste løsning er dog at logge ind i boxen og slå upnp fra.

Så undgår man at windows 7 åbner alle de porte Glad humørikon

mvh

Jan

Omdømme 2

Hvilken august måned blev der hentydet til i sin tid? Meget glad humørikon

Nej desværre er dette problem ikke rettet endnu.

Den nemmeste løsning er dog at logge ind i boxen og slå upnp fra.

Så undgår man at windows 7 åbner alle de porte Glad humørikon

Hvad har det af negative konsekvenser? Der må være en grund til at det ikke er slået fra som standard.

mvh Frank

Omdømme 2

Hejsa

Egentlig ikke noget negativt, upnp bliver brugt til automatisk portforward fra enheder og software ud gennem routeren. At den er slået til skyldes udelukkende at f.eks. homedisken benytter sig af upnp til at åbne op for adgang udefra. Det samme gør sig gældende med alarmen. 

mvh

Jan

2 år senere og jeg sidder her med samme 'problem'?

Der er da på ingen måde blevet sat en stopper for det, jeg har lige talt 121 teredo port åbninger i routeren!

Det er sgu da ubehageligt. Det svarer til at have døren pivåben om natten så indbrudstyven har nemmere spil..

Jeg har en lang aften foran mig med at slette dem alle, når nu tdc ikke gider gøre noget ved det!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)