Spørgsmål

Tekst tv på kanal 5

I går den 30. april 2017 da jeg skulle se Gidseltagningen, stod der foroven på TV at man kunne gå ind på tekst tv på side 199 og få undertekster frem. Det virkede hverken på HD kanalen eller den almindelige kanal. Nu ser jeg at bl.a. Kanal 5 har lukket for tekst tv, hvordan kan man så sige og skrive at hvis man har you see box kan man få tekster på.

mvh Kirsten

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Der kan sagtens være TTV tekst, selv om der er lukket for alt andet TTV, er det så ikke tilfældet, så har det ikke noget med formidlerne at gøre, men Discovery Networks som som ejer kanalen.
Omdømme 7
Badge +4
Fra Kanal5 facebook side

"Det er simpelthen for dårligt ... I lover og lover de undertekster ... men HVOR er de?? ... Den eneste tekst, jeg får - ud over at tekst-tv er aktiveret - er den i øverste højre hjørne, at man skal gå ind på TTV S. 199 ... OMMER OMMER og OMMER"

"Jeg går ind på Tekst-tv, og trykker 199. dernæst går TV ud på normalt billed, men der kommer ingen undertekster... Vi har TV fra youSee"

Kanal5 svarer:
"Hej Allan. Jeg melder det videre og forsøger at komme til bunds i det her. Tak for din hjælp. Dbh Kanal 5 / Alexander"
Omdømme 7
Badge +6
Kanal 5 har vist aldrig hørt om DVB undertekster før.
Det burde de have haft fået på plads og lanceret længe før de lukkede for deres TTV.
Omdømme 7
Badge +4
Per K skrev:

Det burde de have haft fået på plads og lanceret længe før de lukkede for deres TTV.

Hvorfor det ?

Alle 6 DR TV kanaler og alle 6 TV2 kanaler tekster da også med TTV, meget snart 100% af al dansk produceret
Og begge TV udbydere producerere mere og mere dansk

TTV er bestem ikke død
Omdømme 7
Badge +6
mich skrev:

Per K skrev:

Hvorfor det ?

Alle 6 DR TV kanaler og alle 6 TV2 kanaler tekster da også med TTV, meget snart 100% af al dansk produceret
Og begge TV udbydere producerere mere og mere dansk

TTV er bestem ikke død

DVB undertekster er blevet til en standard forlængst på andre digitale TV kanaler.
Selv om eks. Tyskerne også stadig leverer TTV undertekster, så leverer de også DVB undertekster ved siden af fordi det er en standard at gøre dette.
Omdømme 7
Badge +4
Hvis de anvendt DVB, så skulle alle vi andre se på danske undertekster på stor set hele sendefladen, undtagen når det er produceret i udlandet.

Det ville give et rama skrig

Nu kan de seere, der vil have undertekster på f.eks. go morgen dk, goaften dk, aftenshovet, TV- avisen, TV2 nyheder, hvem vil millionær, x-faktor, kontant, vejret, direkte udsendelser fra kongelige bryllupper m.m.. selv slå TTV til
Omdømme 7
Badge +4
mich skrev:

Hvis de anvendt DVB, så skulle alle vi andre se på danske undertekster på stor set hele sendefladen, undtagen når det er produceret i udlandet.

Det ville give et rama skrig

Nu kan de seere, der vil have undertekster på f.eks. go morgen dk, goaften dk, aftenshovet, TV- avisen, TV2 nyheder, hvem vil millionær, x-faktor, kontant, vejret, direkte udsendelser fra kongelige bryllupper m.m.. selv slå TTV til

Det er iøvrigt derfor, at mange hørehæmmede mangler TTV på optagelser på Humax boksen, og almindelig hørende, som har svært ved at høre hvad der siges i danske serier og film. En ting, som Samsung boksen kunne, og som alle HDD optagere også kan.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)