TDC sikkerhedspakke og Nemid

• Deltager
  • 2 kommentarer
Jeg har igennem de seneste 3 uger ikke haft mulighed for at bruge mit Nemid. Når jeg ringer til Nemid's Hotline oplyser man i en indtalt besked at" brugere af Nemid med TDC sikkerhedspakke i øjeblikket oplever problemer problemer med at logge på"

Tør siges, har TDC et bud på en tidshorisont for afhjælpning af problemet ?

6 Kommentarer

Omdømme 1
Hej.

Nu er dette et forum, hvor kunder hjælper andre kunder, så TDC ser måske ikke henvendelsen her. Det foreslås at ringe til TDC Kundeservice. Jeg bruger selv NemID men ikke TDC Sikkerhedspakken, i stedet for bruges Norton Internet Security, og har ikke problemer med NemID, ud over at den er lidt langsom til at starte.

Hvordan viser problemet sig? Kommer login-boksen slet ikke, heller ikke hvis der ventes et par minutter?

Kommer der en fejlbesked? Prøv at gå ind på hjemmesiden for Java, www.java.com hvor man kan checke om java er installeret rigtigt. Et andet forslag er at gå ind på Danske Banks hjemmeside www.danskebank.dk og vælge logon og derefter Netbank (også selv om du ikke har netbank hos Danske Bank). På den side hvor man logger sig på med NemID hos Danske Bank er der nemlig under NemID-boksen nogle links med hjælpeforslag såfremt der er problemer. Måske kan disse hjælpe.

Ellers er mit forslag som tidligere nævnt, at ringe til TDC Kundeservice.

Nåda, måske TDC ikke kigger her, men jeg er vel næppe den eneste bruger af NEMID og sikkerhedspakke, og dermed næppe den eneste med problemet??

Ang. login, går det fint via Netbank, inkl. indtastning af bruger+password, herefter ændres loginbilledet til rødt med følgende fejljode APP003

Omdømme 5
Badge +1
Fejlen er relateret til, at der er lavet om på sikkerhedsniveauerne. Faktisk er det fordi Oracle, som står bag Java, har ændret designet så det imødegår den kompromitering af sikkerheden som var meget omtalt tidligere på året. En række firewalls tolker disse ændringer forkert hvis beskyttelsesniveauet er sat for højt i dem. Men det er noget den enkelte må tage stilling til og redigere i indstillingerne i den firewall man nu benytter.

For at låse op gør man (i IE):

Gå i indstillinger:

Slet nogle af de gemte browserdata:

Derefter går man til indstillinger:

Sæt prikken:

Tryk herefter på "Vis filer". Hvis der bliver vist nogen filer - så skal de slettes....

Nu burde du kunne komme ind efter en APP003. Hvis du kun kan komme ind én gang - så kommer du ikke udenom at skulle ændre på firewallens opsætning.

Vh

Peter

Omdømme 1
Jeg vil lige sige som Peter nævner at du kan undersøge om disse er korekt som han har

kopiret og indsat her i forum, men for at bruge nemid skal man have java indstalleret- jeg

har lige et spørgsmål har du windows 7 eller windows 8 eller en ældre styresystem som vista ??,

for det er sådan at nogle styresystemer kan ikke arbejde sammen med java 7, men ellers vil jeg

sige at du kan jo prøve at få google frem og skriv java og der er flerer af dem (og der skal du kikke

efter Java +You klik på denne link) og køre den ind men husk undervejs kommer der et sted hvor

du skal fjerne to flueben for ellers får du nogle ting med i jave som du ikke har brug for, håber det

kan bruges m.v.h. HC21Glad humørikon

Sikkerhedspakken skal afinstall. Og geninstalleres, for mig har det virket.
Min svigermor opdaterede til JAVA version 7 på sin PC med windows 7 og kunne derefter konstatere at hun ikke kunne logge på sin netbank (danske bank). Java hjulet kørte bare rundt og rundt. Efter at have forsøgt alt andet, begyndte jeg at fejlsøge i retning af TDC Sikkerhedspakke. Jeg disablede forældrekontrol - den behøver hun ikke, da hun er 77 år. Det løste problemet, så hun kunne logge på netbank.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)