Svar

TDC Router til Smart TV fra Samsung kan det lade sig gøre?

Jeg har sat en WLANstik på TV. Prøver at få kontakt til routeren uden succes.

Nu tænker jeg om det var bedre at snuppe signalet fra kablen der går til TDC boksen til Home Trio

og går direkte til TV. Er det rigtig tænkt? Får jeg på denne måde kontakt til min PC som også har et WLAN i rumpen?

Eller findes der en tredie løsning?

Har brug for hjælp for at forbinde PCen med TV. De to ting står ca. 8 m far hinanden Et netkabel kunne jeg også anvende.

icon

Bedste svar af KsNa 26 februar 2012, 15:27

Koden til dit trådløse netværk står i bunden af HomeBoksen.

Mvh

Kim

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 3
Brug et kable fra homeboksen til tvet.  Altid bedst med et kablet forbindelse når det handler om streamet video.

Problemet er ikke at jeg ikke kan se TV, det har jeg per kabel fra boksen, super billede.

Men jeg vil have kontakt mellem TV og PC som står forskellihe steder i huset.

Omdømme 4
Badge +1

tumbling skrev:
Problemet er ikke at jeg ikke kan se TV, det har jeg per kabel fra boksen, super billede.

Men jeg vil have kontakt mellem TV og PC som står forskellihe steder i huset.

Din oprindelige problemformulering er lidt rodet/svær at forstå - Prøv kort og præcist at skriv hvilket udstyr du har og hvad du vil opnå. Et netværksskabet mellem din router fra TDC og dit tv burde ikke afbryde billedet på tv'et. Hilsen

Tak til dem som forsøger at hjælpe mig. Jeg vil prøve at gøre det som en tegning.

2 værelser.

A. Her sidder routeren fra TDC . Herfra går et netværkskabel til værelse B. Umiddelbart ved siden af  routeren står min PC med WLAN stik.  Afstand ca. 7 m luftlinje

B. Her står TDC boksen og er forbundet med Scartstik til Samsung Smart TV. På TV sidder original WLAN stik fra Samsung.

Har prøvet alt som står forklaret hos Samsung og hos TDC uden succes.

Mit ønske er: Jeg vil gerne modtage signaler fra min PC til TV per WLAN.

Hvad skal jeg gøre for, at det kommer til at fungere?  Kan man eventuel vedvarende tilslutte det bestående netværkskabel noget (hjælpeteknik) i begge ender, der gør det muligt, at skabe en forbindelse mellem PC og TV.

Jeg er ikke kendt med hardwarespecifikationer i al almindelighed. Derfor vil jeg bede om en forklaring, som en amatør som jeg kan forstå, hvis muligt. Tak

Omdømme 4
Badge +1
Hej

Det er helt sikkert muligt at forbinde dit Samsung Tv med routeren fra TDC via trådløst. Det har jeg selv gjort. Når du indtaster koden til dit netværk på TV'et med fjernbetjeningen skal du dog være meget opmærksom på store og små bogstaver - jeg kunne ikke få det til at virke men det var fordi den pr. standard skrev med store bogstaver og det var svært at se at det var store bogstaver.

Du kan også få forbindelse mellem din router og TV ved at forbinde disse to enheder med et netværkskabel. Bare forbind enhederne og dit TV burde have internetforbindelse.

I øvrigt: Så kan det på det kraftigste anbefales at droppe Scartkablet og bruge et HDMI-kabel i stedet, det giver et bedre billede.

Hilsen

Godt svaret droid, kan det vætre at jeg ikke kender den rigtige kode til mit netværk?

Venligst lede mig hen til at finde dette bl.de mange koder.Tak og hilsen

Omdømme 4
Badge
Koden til dit trådløse netværk står i bunden af HomeBoksen.

Mvh

Kim

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)