Svar

TDC router ændret til åben GUI

• Deltager
  • 3 kommentarer
Jeg har fornyeligt fået ændret min hjemmearbejdsplads router til en åben gui.

Efter den er blevet lavet til åben gui har jeg haft lidt problemer.

Jeg har bl. a. 4 ip kameraer, før kunne jeg tilgå dem internt ved at skrive deres ip adresse i adresselinien og jeg kunne tilgå dem uden fra, ved at skrive min faste ip adresse og så den port som kameraerne var forwardet til.

eks.

kamera 1 192.168.1.101 port 9001

kamera 2 192.168.1.102 port 9002

o.s.v.

Mit problem er, at jeg efter routeren er åbnet kan jeg ikke længere se mine kameraer, når jeg skriver ip adressen i adresselinien, brovseren kommer bare med "siden kan ikke vises".

Jeg kan også kun tilgå 2 af kameraerne uden fra.

TDC synes ikke de kan hjælpe med noget, de siger alt ser normalt ud i routeren.

icon

Bedste svar af swolff 23 august 2016, 14:18

Jeg har nu løst problemt på anden vis.

Jeg har investeret i ny software til mine kameraer.

Jeg har købt programmet blueiris på denne side - blueirissoftware punktum com for en engangsbetaling på 59 dollars.

Programmet er så snedigt, at der i programmet er en webserver og det eneste jeg har været nødt til at gøre er, at lave en fortwardning til programmen, det er udførlig beskrevet i hjælpefilen hvordan man gør.

Til programmet er der tilknyttet en app og når jeg tilgår programmet ude fra gennem appen, kan jeg se alle kameraer også dem som egentlig er forældet og dem jeg ikke har kunnet finde en app der kunne vise.

Det kræver selvfølgelig at min pc. derhjemme altid er tændt, men den har nu stået tændt siden jeg byggede den, de eneste bevægelige del der er i den er de 2 blæsere, mine harddiske er af typen ssd.

Nu kan jeg altid se, hvad der sker og hvad der ligger af optagelser fra kameraerne.

Jeg syntes det er smart.

Se original

1 Kommentar

Jeg har nu løst problemt på anden vis.

Jeg har investeret i ny software til mine kameraer.

Jeg har købt programmet blueiris på denne side - blueirissoftware punktum com for en engangsbetaling på 59 dollars.

Programmet er så snedigt, at der i programmet er en webserver og det eneste jeg har været nødt til at gøre er, at lave en fortwardning til programmen, det er udførlig beskrevet i hjælpefilen hvordan man gør.

Til programmet er der tilknyttet en app og når jeg tilgår programmet ude fra gennem appen, kan jeg se alle kameraer også dem som egentlig er forældet og dem jeg ikke har kunnet finde en app der kunne vise.

Det kræver selvfølgelig at min pc. derhjemme altid er tændt, men den har nu stået tændt siden jeg byggede den, de eneste bevægelige del der er i den er de 2 blæsere, mine harddiske er af typen ssd.

Nu kan jeg altid se, hvad der sker og hvad der ligger af optagelser fra kameraerne.

Jeg syntes det er smart.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P