Svar

TDC og viasat play

Hej

Jeg har fået viasat play via min viasat boks for en time siden virker det hele, nu er der ingen forbindelse mellem min router og viasat boksen. viasat mener at det er et TDC problem nogle der ved om det kan være det eller vad det kan være galt ?

MVH

Henriette.

icon

Bedste svar af Bankehytten 31 oktober 2013, 17:14

Hejsa

tak for dit svar.

løsningen var at åbne nogle porte på routeren til viasat boksen.

MVH

Henriette.

Se original

3 Kommentarer

Hej Henriette

Nu kender jeg ikke Viasat boksen. Men de ting, jeg ville kontrollere i første omgang, er:

1. Prøv at genstarte routeren. Det er et simpelt råd, men det løser mange problemer

2. Kan du gå på nettet med en computer, via TDC routeren.

2a. Hvis du ikke kan det. Blinker så det ikon, der forstiller to pile, der går rundt i en cirkel? Hvis der gør, så er der ikke forbindelse mellem routeren og centralen. Du skal i så fald have forbindelsen fejlmeldt.

3. Jeg er ikke klar over om Viasat boksen er tilsluttet via trådløs eller kabel. Hvis det er kabel, kan du prøve at slutte netværkskablet fra Viasat boksen til i en anden LAN port (de 4 gule stik på bagsiden af routeren). Den lysdiode, der sidder ved siden af LAN porten skal lyse op, når du sætter netværkskablet ind i porten. En LAN port kan selvfølgelig gå i stykker, men så er det godt at der er tre andre på routeren.

Hvis det til gengæld er trådløs, så kan du prøve at ændre kanal i routeren. Se denne vejledning: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23678 

Jeg vil dog anbefale at du kabeler Viasat boksen, da det er det mest stabile.

Du er selvfølgelig også velkommen til kontakte TDC hotline på 70703030 -  tast 2 i menuen. Men de kan kun hjælpe med TDCs produkter, ikke Viasat boksen.

Hilsen JørgenL

Hejsa

tak for dit svar.

løsningen var at åbne nogle porte på routeren til viasat boksen.

MVH

Henriette.

Hej igen

Det er rigtig godt at høre, at du har fået det til at virke.

Hilsen JørgenL

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P