TDC og Apple Time Capsule

Hej

Jeg har problemer med at blive smidt af trådløst internet på de forskellige devices (mobiler, iPad, iMac mv).

Har frakoblet wifi fra TDC's medsendte router, så derfor skulle det kun være Apple Time Capsule der sender.

Jeg er ikke særlig vaks til det her, så håber der er en god og nem løsning

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Findahl.

Der er et par simple ting du kan prøve.

1. Hvor står accesspintet (Timecapsule)? et accespoint skal placeres frit. Ikke inde i et skab, Under sengen, eller bag moster annas flotte vase, eller Lille Pers Pokalsamling.

2. Hvor mange er der tilsluttet på dit accespoint? Jo flere der er på, jo dårligere køerer det. Husk WiFi er som en Walkie talkie. Der er kun ÉN enhed af gangen der enten kan sende , eller modtage, pr. transiver på accesspointet (Antal Antenner plejer at indikerer antal transievere...men det er ikke altid tilfældet!)

3. Er der nogen der tager meget data? (Netflix, Yousee bio, eller andre streaming sites. Evt. Downloader meget data.)

4. I forsættelse af punkt 3. er der noger der spiller online? (Mange spil kræver ikke mange data, men sender og modtager HELE tiden! Derved spærer for andre. se punkt 2)

5. Hvilken kanal er din timecapsul sat til? Der kan komme store forstyrrelser fra naboen hvis de kører på samme kanal. Da de så "Snakker i munden på hinanden" (Igen en Walkie talkie, der er nogen der blander sig i din samtale.)

6. Er der en eller anden enhed i nærheden af Timecapsule der "støjer" (Køleskab/fryser der starter/stopper, Mikrobølge ovn. Selv en trådløs fastnet telefon kan forstyrre WiFi)

7. Hvis der er mulighed for at få en enhed på ledning, så gør det! Det aflaster WiFi (Ledning kan trækkes fra de gule porte i homeboks. WiFi er den dårligste, og mest ustabile forbindelse man kan få af netværk.)

Venlig Hilsen

Brian

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg bruger denne løsning, og det fungerer fint for mig Blinkende humørikon
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Electronic

Derfor er det ikke sikkert det virker ved ham. Det hele afhænger jo af hvordan omgivelserne ser ud, Hvad der bruger data, Hvordan data bruges. og mange andre ting. f.eks. hvis du bor i en beton blok, kan det være svært at komme gennem væge, da der er metal skelet inde i. Eller gamle huse, hvor pudsen på vægene holdes oppe af hønsetråd, det giver samme resultat. Eller hvilke møbler der står. Eller om der står et køleskab i signal vejen. Samtidig hvis signalet er svagt, vil der ikke kunne trækkes så mange brugere, som hvis der var fuld signal. Da der skal gensendes mere data jo svagere signalet er, da det er nemmere at forstyre signalet. derved vil lidt data trafik fylde en del mere ved svag signal end ved kraftig. En opstilling der virker et sted, virker ikke nødvendigvis et andet sted. WiFi er noget f... har skabt, og kun for at frustrere teknikkere, i hvert fald med den mængde kanaler der er til rådighed på 2,4 Ghz. 5Ghz er dog bedre....endnu Blinkende humørikon

Brian

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Nej, selvfølgelig ikke, bare en tilføjelse til, at det godt kan lade sig gøre.

Jeg havde problemer, da jeg kørte bridgemode gennem min AirPort, når homeboxen kørte DHCP-serveren. Satte den derfor til DHCP og NAT igennem airport'en, det har fungeret bedst(for mig).
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Brian.

Punkt 7 i din "opskrift" burde alle overveje !

Hvis rækkevidden af wifi-signalet er et problem ved 2,4GHz,bliver det næppe løst ved at benytte 5GHz.
Når frekvensen dobles op halveres rækkevidden..!
5GHz er kun velegnet,når enhederne "kan titte til hinanden".

Besværet med at trække et kabel er altid umagen værd. ( alternativt Homeplug ).

Venlig hilsen
  Trumle.

Tak for jeres svar

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8