TDC net ustabilt

Har nu haft det i 15 dage og har allerede opdaget 4-5 gange hvor nettet var så langsomt og dårligt at jeg opgav at bruge nettet. Er det sådan altid??

Morten

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Morten.

Kører du med Wifi (Trådløs), eller har du ledning i din computer?

Hvis du kører med WiFi er der et par ting du skal være opmærksom på, og det gælder IKKE kun med TDC, men også andre udbyderes WiFi funktioner.

1. WiFi er en radiosender/modtager. den VIL blive forstyrret af de samme ting som forstyrer en radio! (Blutooth, Trådløs fastnet telefon, Baby alarmer, og andre ting der "støjer")

2. Det er ikkeen god ide at placere homebox inde i et skab, under sengen, inde bag moster Anna's vase, eller andre indelukkede steder. Optimal placering er Højt og frit.

3. Ligger naboens WiFi på samme kanal, eller tæt på, den kanal du bruger? (Svarer til at man i en Walkie Talkie er flere der snakker i munden på hinanden.)

4. Hvor langt er der fra Homebox til den enhed du bruger? (Jo længere væk jo dårligere signal!) Er der noget imellem homebox, og enhed der kan forstyrre/skærme signalet. f.eks. Køleskab, ovn, eller andet af metal? (Husk at i Beton byggeri er der metal gitter i bærende væge, og i gamle huse er der tit hønsetråd på vægene for at hole på pudsen)

5. Er der andre der bruger meget trafik? f.eks. Netflix, HBO el.lign evt. henter filer? Som skrevet før det er kun en radiosender, og der er kun én enhed af gange der enten kan sende eller modtage af gangen.

6. Uanset hvad er WiFi den dårligste måde at bruge netforbindelsen på. Hvis det er muligt, brug Ledning!

Venlig Hilsen

Brian

Jeg oplever også at internettet er langsomt... Bare ikke på speedtests! Meget glad humørikon

Det må være dejligt at QoS, kan "redde" TDC, når de henviser til speedtests. hehe!

Henter jeg opdateringer til eks linux, eller henter fra forskellige danske mirrors, får jeg ikke hastigheder som svarer til speedtests.

I dag har det ligget LANGT under de 50 mbit jeg har til daglig. (Hastigheder har været helt nede på 6 mbit, hentet fra en dedikeret 100Mbit server...)

Derfor hoppede jeg over på mit mobile bredbånd (tak TDC for at have frit forbrug et stykke tid endnu) og her hentede jeg med ~70 mbit, hvad var max jeg kunne presse 4G på til, fra samme server...

Der må tilsyneladende være lidt flaskehalse i deres net, og de skriver da også på deres driftinformation, at der er forstyrrelser i mit område... (min central er dog ikke nævnt)

Jeg kører kablet på alle mine maskiner, og trådløs benyttes kun til mobilen...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)