Svar

TDC Modem med Egen Router

Har lige skiftet fra TDC Homebox til TDC Modem med egen Router
Routeren er en ASUS RT-AC66U.

Forbindelsen er blevet sat rigtig op af TDC, så det virker med Modem'et når det er kablet til computeren.

Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke via Routeren.
Har også prøvet med en gammel 3Com (3CRWER200-75). Heller ikke den kan jeg få til at virke.

Har sat Router på til Automatisk DHCP og har prøvet med Statisk IP adresse, men intet hul ud

Tror jeg har brug for en "Dummies" opsætnings hjælp ?

icon

Bedste svar af johanna1 24 juni 2013, 05:55

Du skal nok få TDC til at hjælpe med at få den router sat op., havde samme problem med andre mærker, men da jeg købte trådløs router skulle TDC gøre et eller andet og så virkede det bare.

Se original

6 Kommentarer

Du skal nok få TDC til at hjælpe med at få den router sat op., havde samme problem med andre mærker, men da jeg købte trådløs router skulle TDC gøre et eller andet og så virkede det bare.

hvad hedder den modem du fik fra tdc og skulle du aflever din homebox tilbage?

TDC skulle frigive IP, så virkede det.

Jeg ved ikke hvad modemet hedder, men jeg kontaktede TDC via den IT ansvarlige på arb (Det er bredbånd betalt af firmaet) og så fik jeg et modem tilsendt.

Husk TDC skalomkonfigurer linie fra Homebox til Modem og de skal frigive IP

Hvordan kan det være at man kan undvære HomeBox og bruge sin egen router når man benytter et TDC ADSL modem, men ikke når man har TDC Fiber - for mig at se er der ingen forskel mellem WAN stikket i et ADSL modem og WAN stikket i en fiber converter - same same?

Er der en TDC ansat der kan opklare hvad specifikt der forhindrer dem der har fiber i at droppe HomeBoxen og forbinde deres egen router direkte til fiber converteren?

/Thomas

Her kommer lige et forsinket bump - fik aldrig svar??

Nu er det blevet højaktuelt, for efter at have haft 4 HomeBoxe af skiftende generationer har jeg nu kastet håndklædet i ringen - det kan godt være det er en nem løsning til hr. og fru. Jensen, men det dur bare IKKE til folk der arbejder med IT - den er ustabil, alt for begrænset i indstillingerne, rækkevidden er for kort og den understøtter ikke 802.11n 5GHz og da slet ikke 802.11ac i nogen form.

Jeg har nu bestilt en Asus RT-AC68U - men har bare ikke lyst til at have en HomeBox i midten med en NATet DMZ fikumdik løsning, den skal væk! Og min egen router direkte på fiber converten - det må kunne lade sig gøre!

Det kan godt være i (TDC) ikke kan yde support på dette - fred være med det - jeg bruger alligevel ikke TDC TV, HomeDisk, Privat Alarm, IP telefoni eller noget af det andet - jeg skal kun bruge en internet forbindelse, med fast IP adresse - direkte på min egen router - nix weiter...

/Thomas

Så har jeg selv fået skaffet et svar - men jeg skulle igennem en meget hoven og bedrevidende support-medarbejder hos TDC Fiber Privat (som i øvrigt fik rablet en værre gang vås af sig) og et opkald til hans alter-ego hos TDC Fiber Erhverv - en super fin og venlig fyr der forstod præcis hvad man sagde.

Man kan godt undvære HomeBoxen - hvis man alligevel kun skal bruge internet forbindelsen og ikke bruger TDC TV, IP telefoni, HomeDisk, Privatalarm osv, kan man få skiftet VLAN på fiberboksen, så kan man droppe HomeBoxen og sætte sin egen router direkte til fiberboksen!

Til gengæld skal man acceptere at der ikke kan fejlfindes lige så godt på forbindelsen, som hvis der er en HomeBox på, da der er nogle værktøjer i den, som bla. laver statistik over fejlpakker og udfald på linjen - de er selvfølgelig ikke til rådighed, hvis man har sat sin egen router på.

Det er ikke værre, end at man smider HomeBoksen på igen og beder support om at frigive IP'en, så kan de fejlfinde på forbindelsen - når fejlen er rettet sætter man bare sin egen router på igen og får frigivet IP'en endnu engang.

Så "ingen support på den konfiguration" betyder ikke nødvendigvis at man ikke kan få det som man vil have det, man skal bare acceptere at man selv står for udstyret og ikke kan ringe til support hvis ens eget udstyr ikke fungere...

/Thomas

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P