Spørgsmål

TDC hvid homebox + egen router input

Badge
Hej allesammen

Jeg har nogen spørgsmål angående at få sat en router op efter TDC’s hvide Homebox

Mit hus er enkel plan ca 166 kvm og vil gerne nå ud til så meget der kan nås
Da homebox ikke kan række så godt har jeg tænkt mig at køre med egen router

Router valg: Asus AC5300 Tri-Band Wi-Fi Gigabit Router

Nogen erfaringer med denne router med og uden homebox?
Nogen guide til hvordan den sættes op efter homebox eller skal man gå efter; https://forum.yousee.dk/dsl-homebox-28/tilslut-egen-router-til-homebox-75694

Mvh Ali:cool:

2 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +7
Hej AliSheikh

Jeg kan se at du mangler svar her.

Du skal bruge den vejledning som du linker til, og jeg håber, at du har fået det til at virke! :)
Omdømme 5
Badge +4
Mit råd er ikke at bruge en Router, men brug Access points i stedet for. Et access point er en trådløse router uden router delen, så slipper du for dobbelt NAT, og de er for det meste noget billigere end trådløse routere. Du skal også være opmærksom på at det er ikke sikkert at en anden router dækker bedre end Homeboks. Routeren placering, og omgivelserne har MEGET at sige: Her er et par trick der måske kan hjælpe på homboksens, og andre WiFi enheders, dækning:
1. Router skal stå FRIT og HØJT (Ikke bag moster Annas fine vase, under sengen, bag en sofa, under et bord, i bogreolen, eller i et skab)
2. Der skal så vidt muligt være frit udsyn mellem router, og enhed der skal på router (Husk. WiFi er kun en radiosender, den bliver stoppet at et spejl, køleskab eller andet af metal, og faktisk kan en simpel bogreol med mange bøger på, også stoppe signalet.)
3. Find ud af om andre sender på den frekvens som du bruger (I forstyrrer så hinanden, som en walkie talkie, hvor 2, eller flere snakker i munden på hinanden)
4. Afstanden mellem klient og router (Jo større afstand, desto dårligere forbindelse)

Her er nogen accesspoints: http://www.edbpriser.dk/Search/General.aspx?q=access%20point De skal så bare tilsluttes homboksen på de gule stik med en netledning.

-Brian

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P