Svar

TDC Homebox SagemCom og Chromecast

• Deltager
  • 9 kommentarer
Jeg har  forsøgt at finde, læse og forstå samtlige tråde her vedrørende Homebox og Chromecast. I den proces er det ikke lykkedes for mig at finde et entydigt svar om TDC Homebox SagemCom og Chromecast kan fungere sammen?

Så nu stiller jeg 2 spørgsmål her i prioriteret rækkefølge:

1. Kan eller vil TDC Support bekræfte eller afkræfte om TDC Homebox SagemCom og Chromecast kan fungere sammen. I bekræftende fald, om der er særlige forhold, der skal tages hensyn til under opsætningen?

2. Findes der brugere her, der har fået TDC Homebox SagemCom og Chromecast til at fungere sammen simpelt og enkelt? I bekræftende fald vil en eller flere af disse brugere kortfattet beskrive, om opsætningen gav nogle problemer, og i givet hvilke, og naturligvis især, hvorlede disse blev løst.

På forhånd tak

Nikolaj Knudsen

icon

Bedste svar af Ferretmania 4 august 2014, 21:27

Jeg har den omtalte Homebox sammen med Chromecast og det fungerer upåklageligt her. Havde heller ikke nogen problemer med opsætningen. 

mvh

Henriette

Se original

16 Kommentarer

Op

Jeg har den omtalte Homebox sammen med Chromecast og det fungerer upåklageligt her. Havde heller ikke nogen problemer med opsætningen. 

mvh

Henriette

Mange tak Henriette. Så prøver jeg det :-)

Har samme problem -CHROMECAST kørte fint med min gamle router, men den nye SAGEMCOM virker ikke sammen med CHROMECAST.

TDC?

Må lige gøre opmærksom på, at denne sag ikke er løst. Er det ikke muligt at få TDC til at teste det her, og så besvare mit oprindelige spørgsmål?

På forhånd tak.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

For det første er det her et bruger-til-bruger forum - TDC læser kun sporadisk med, så det går ikke du henvender dig direkte til TDC her.

For det andet kan man ikke stille nye spørgsmål i en tråd der allerede er markeret som løst. Det er så endda dig selv der har markeret den som løst.....

For det tredie - jeg har ingen problemer med at anvende ChromeCast - og jeg har overhovedet ikke gjort andet end at sætte den til. Så jeg ved ikke hvilket problem det er du kræver løst.

For det første forekommer det at TDC medarbejdere læser her og til tider også, at de løser problemer.

For det andet kan jeg stille alle de spørgsmål jeg har lyst til her. Tråden er markeret løst, dels på grund af en fejl fra min side, dels på grund af trådens 3. indlæg. Desværre kan dette ikke ændres, da der kom flere indlæg, om at problemet eksisterede.

For det tredje glæder det mig, at du har fået det til at fungere, blot ved at sætte den til. mange andre her - og i andre fora har haft problemer med at få Homebox Sagemcom til at fungere med Chromecast, og så vidt jeg er orienteret er disse problemer ikke blevet løst for de personer, det drejer sig om. Nu er "investeringen" jo meget lille, så jeg tænker, at jeg tager chancen og forsøger. 

Har netop talt med TDC Hotline på 70 70 30 30 og de afviser at hjælpe med problemstillingen, da de siger at der ikke er noget galt med deres Homebox. Problemet ligger i den 3. parts device som vi prøver at koble til.

Jeg har et andet sted læst noget om komptabilitet på Chromecast - og på listen over kompatible routere står TDC's Sagem box ikke opført.

Min konklusion må være, at jeg aldrig får det til at virke på den TDC HomeDuo box jeg har ståede - så jeg pakker Chromecasten ned og sælger den på DBA.

Tak PederT39 - det er altså sørgeligt, at de ikke vil være behjælpelige med det. Kan jo i yderste konsekvens føre til, at vi må finde en anden ISP :-(

Jeg bruger Chromecast på en hvid TDC Sagemcom homebox fra TDC. Jeg har koblet den til og fra et par gange, og det har virket fint.

Enkelte gange har det taget et par forsøg, pga diverse netværksfejl, men det fungerer altså fint, uanset hvad listerne siger om understøttede enheder.

Det korte af det lange er, at homeboxen er en router og chromecasten er en client enhed, så de bør fint kunne fungere sammen. 

Homeboxen udsender både 2,4G og 5G netværk, og her kan Chromecasten kun gå på 2,4G da det ikke ligger i dens software/hardware at benytte 5G netværk. 

Hvis det er fordi I får netværksfejl, så prøv et par gange, inden I giver op. 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Der er pt 2 forskellige Homeboxe som TDC bruger, de er dog ved at udfase den ene.

Der er en hvid box som også kaldes Homebox 4 og så er der en sort box med stof på fronten som kaldes Homebox 3

Den hvide Homebox 4 er den nyeste og er den der bliver sendt ud frem over i de fleste tilfælde.

Men vil i ikke oplyse hvad det er der fejler? altså skriv hvad der sker når i forsøger at bruge Chromcast med jeres TV?

Ellers er det svært at hjælpe...

Og den version af Chromecast der er understøtter kun 2,4Ghz netværk som TMRaven også er inde på, der kommer snart en model der har både 2,4Ghz og 5Ghz WiFi
Jeg har den sorte eller grå - altså HomeBox 3 går jeg ud fra. Den er relativt ny, fordi den kører VDSL.

Helt fra starten ville jeg egentligt blot vide, om nogen havde fået den til at fungere med Chromecast?

Jeg har ikke selv prøvet, men måske skulle jeg bare prøve, for 270 kr. er jo ikke noget at snakke om ;-) 

Vil blot supplere med, at jeg i går monterede i Chromecast på mit TV. Jeg fulgte opsætningsproceduren, og på mindre end 5 minutter kørte min nye Chromecast perfekt sammen med både PC og telefon på mit trådløse netværk - TDC HomeBox SagemCom.

Der skulle ingen ændringer foretages i routerens opsætninger. Alt gik lige efter bogen, så det er nu rimeligt at sige, at problemet er løst for mit vedkommende.

Hej

Jeg ved ikke hvorfor i har sat den i Homeboxen, for jeg har sat den direkte i mit tv, og har ingen problemer. Jeg sidder nu og overvejer, om hvis jeg flytter den ned i boxen, og det virker, så vil det virke på begge vores tvér, lige nu flytter vi den mellem dem, men ville købe en mere næste gang vi kom i Elgiganten, men kan det undgåes ved at flytte den, har jeg jo sparet 270,- Så til dem der har fået det til at virke, virke det så på alle tvér der er tilkoblet

Personligt har jeg aldrig talt om at sætte den i Homeboxen. Der er jo heller ikke noget stik til den.

Nej, den skal i TVet, og vil du bruge den i flere TV må du enten flytte rundt med den eller købe flere Chromecasts.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)