TDC Homebox - hvordan blokeres udvalgte MAC-/IP-adresser for adgang til nettet??

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hej

Jeg har TDC Hometrio Fiber med en Sagem Homebox. Jeg ønsker at blokere adgangen til nettet i udvalgte tidsrum for udvalgte brugere på mit netværk (dvs. udvalgte MAC- og/eller IP-adresser). Ifølge interfacet gøres det via "Konfiguration" -- "Firewall" -- "TDC Homebox adgang", hvor der også fint står 

"Adgangs kontrol

Bloker adgang til Internet service indenfor LAN."

Her kan man så fint sætte diverse filtre op, endda med valg af protokoller, der skal begrænses, tidsbestemt begrænsning i adgangen osv... eneste problem er blot, at det er fuldstændigt virkningsløst!! Trist humørikon

Under status står der "Resolving" (det har nu stået der i mange timer) - og man kan for neden trykke på en knap "Opløs nu" (dårligt dansk/engelsk!) - men det ændrer ikke på status??

Er der nogen derude, der har erfaring med at få det til at virke??

PS! Jeg har min LinkSys WRT54GL siddende som Wireless Access Point i Homeboxen (dvs. jeg har 2 trådløse netværk), og har også forsøgt at sætte "Access Restrictions" op på denne - men det virker heller ikke. Jeg har en fornemmelse af, at dette ikke virker, når den er sat op som AP..?

Venlig hilsen

Bo

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$