TDC Homebox Ethernet vs. Wifi

Hej,

Jeg har en TDC Homebox, med 40/10 Mbps.  Hvis jeg bruger en ethernet kabel, så kommer internet til min PC med fuld hastighed.  Men, hvis jeg bruger wifi, jeg kan kunne se 16Mbps down - med pc lige tæt på min Homebox.

Er det normalt at se så meget forskellen med hastighed mellem ethernet og wifi?

3 Kommentarer

Det er meget normalt.

Man siger lidt spøgnde at rækkevigden opgives i fod (Feet) for at blive to-cifret.

Det vil sige for en 802.11g forbindelse som maximalt er 56 Mb, kan man kun opnå maximal hastighed under optimale forhold, og ikke længre væk end 3 meter ;-)

Der må ikke være andre connected, og din WiFi-driver skal være optimalt konfigureret (du har garanteret 1000 tilføjelser så som ip ver6, ms-fildeling, Linklayerxxxx, QOS.. etc..

Men de 16 Mb/s lyder ikke helt skævt...

din hastighed afhænger af det netkort der sidder i din pc, men ummiddelbart er max hastigheden for et wireless G netkort på ca. 22-24 mbit, hvis det er et wireless N burde det kunne lade sig gøre at få en max hastighed omkring 70-75 mbit, under gode forhold.

Jeg kan, med min gamle hp bærbar med et g netkort trække 24 mbit ned og 10-12 mbit op, med min nyere med et wireless N netkort kan jeg hive 45-49 mbit ned og 10-15 mbit op, jeg har en 50/10 fiberforbindelse.

En af de problemer du kan have er hvis du har et intel N 7260 trådløst netkort, jeg havde store problemer, med tdc's homebox og min nye bærbare som netop har et intel N7260 netkort, forbindelsen var langsom og yderst ustabil, jeg fik byttet min homebox to gange pga. problemer med det trådløse, jeg gik så langt så jeg slukkede for wifi i homeboxen og satte min egen router op som access point, det hjalp en hel del.

Jeg fik både stærkere signal og øget hastighed, i8 forhold til homeboxen, men det blev først rigtig godt da jeg fik opgraderet driverne til version 17.0, så blev forbindelsen markant bedre, og stabil.

Har nu også testet ved at slukke for mit AP, og kun køre med homboxen's wifi, det er bedre nu efter driver opdateringen, men stadig ikke nær så godt som den wifi min egen router leverer.

Mvh Mschumann

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Der er desværre mange der oplever at homeboxens wifi ikke er det bedste der findes... så som mschumann skriver så køb et godt Access Point som du også kan genbruge senere hvis du skifter udbyder... så kan du også sætte den et sted i huset der er mere centralt så dækningen bliver bedre i hele huset og ikke kun i den ene ende eller hjørne af huset Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)