TDC HomeBox blokering af Philips Server adgang

Hej,

Jeg har nyere Philips TV med adgang til NetTV.

Alt fungerede fint, og mit fjernsyn havde adgang til Philips net server.

Min router gik i stykker, og jeg fik tilsendt en ny af TDC - TDC HomeBox

Lige siden jeg har installeret den nye router, har mit fjernsyn ikke kunne finde Philips net server. Fjernsynet kan godt finde min forbindelse, og det angiver at det HAR net-forbindelse - det kan dog ikke få adgang til denne philips net server (som ER oppe ifølge Philips).

På Philips Q&A er svaret på dette spørgsmål, at routeren må blokere på en eller anden måde.

Jeg har været inde på administrationen af forbindelsen, da jeg forestillede mig at jeg kunne lukke ned for routerens firewall midlertidigt - dette har vist sig slet ikke at være muligt med denne router!

Jeg har forsøgt at lave sådan en 'omdirigering' af porten - men har ingen forstand på dette og det fejlede.

Da jeg ringede til TDC's kundeservice, fik jeg blot svaret "det ved jeg ikke, prøv at kigge inde på TDC forum!" - sikke en kompetent medarbejder!

Jeg håber nogen her kan hjælpe mig videre :-)

Tak

25 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Du kan godt slå firewallen fra

192.168.1.1  (hvis du ikke har ændret den)

Avenceret opsæting

Firewall

Minimun sikkerhed  (accepter ALLE ind- og udgående forbindelser)

Tak for svar Lars, men denne indstilling er forsøgt og har ikke haft nogen som helst virkning.

Ekstra info: på oversigten inde på router administrationen, kan man se de forskellige apparater med adgang (computer, bærbar, osv..) - under TV er der ikke listet noget! Her skulle mit TV gerne være...

Som sagt fortæller TV'et at det har etableret forbindelse til TDC routeren, men routeren lader ikke til at finde TV'et...?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa,

Har du prøvet at sætte dit TV i DMZ? Ellers synes jeg det kunne være en idé.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Lige til det med at TV'et ikke er listet under administrationen på TDC Routeren, det er fordi at det er TDC boxe, altså TDC tv boxe der bliver listet, og faktisk ikke tv'et. Dit tv, hvis det har en LAN adsl indgang, vil den bare blive listet som en alm. computer.

Tak for svar Mathias,

Jeg har ikke kunne finde frem til noget 'DMZ' indstilling på tv'et.. Jeg går ud fra at det burde være under netværksindstillinger.

Problemet står stadig: 'Philips-serveren ikke fundet' på trods af forbindelse til routeren, og routerens forbindelse til nettet. Philips serverne ER oppe, og det har ikke hjulpet at sætte firewall indstillingen på routeren til 'lav' (alt åbent).

Jeg hører Philips om muligheden for DMZ på mit tv.

Omdømme 2

Hej igen,

Du har vidst mistforstået, min fejl, DMZ er en indstilling under "Firewall" i din routers opsætning, hvor du går ind og skriver dit TV's IP adresse til netværket ind.

DMZ, gør sådan at enheden/IP'en der er sat i DMZ, har fri adgang til nettet, og ikke skal igennem firewall og sådan.

Jeg har præcis samme problem med Philips Fjernsyn, det virkerede med min gamle router. Jeg har ikke fundet om Electronic 's løsning virkede - gjorde den??.

Tillad mig at spørge, hvilke faste IP adresser man kan vælge for Homeboksen og skal så alle (to PC) på lokalnettet have faste adresser.

Tidligere kunne man vælge 192.168.1.x  hvor x gerne skulle ligge over 1 og under 200, men det var den gammel router fra erhversTDC.

Tak for svar

Så har jeg prøvet Electronics metode uden held.

Jeg valgte DHCP fast IP adresse 192.168.1.13 samt valgte DMZ til denne adresse.

TV fik også fast adresse selvfølgelig den samme.

MAC adressen viste jeg ikke, hvad jeg skulle gøre ved.

• Kan man vælge den frit?
  • Har den noget med ethernetadressen på fjersynet at gøre.
  • Jeg valgte den til aa:bb:cc:dd:ee:ff.
Hvem har fået et Philips fjernsyn til at køre sammen med Homeboks?

Leif

NB det er flot at blive kaldt juniorbruger, når man har passeret 70. Blinkende humørikon

Jeg fandt en MAC adresse på Philips Donglen den er ligmed den Ethernet adresse som fjernsynet viser under netværk.

Nu har jeg prøvet alt - intet hjælper.

Jeg har mailet til Philips, da det må være en sag mellem TC og Philips. hvis der altså kan findes en kompetent medarbejder hos TDC.

Kan man få en anden boks end homeboksen? You See routeren er anderledes - virker den med Philips?

Ellers er den eneste løsning at finde en anden udbyder, hvor problemet ikke eksisterer.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Jeg kan se at Phillips net tv bruger port 80 og 443.

Disse porte er ikke på nogen måde blokkeret udadgående. Derfor virker det besynderligt at i ikke kan komme på deres server. Men jeg har gjort opmærksom på jeres problem til connected services som er en afdeling af Tdc som følger op på evt. problemer med homeboxen. Så jeg vil foreslå at vi lige lader dem kigge på sagen og give dem muligheden for at følge op Glad humørikon

mvh

Jan

Tak for svar.

Jeg har ændret den fast IP adresse på donglen både i TV og i router til 192.168.1.20 blot for bedre at kunne genkende den. De dynamiske adresser ligger jo først i "10'erne"

Jeg har også fået svar fra Philips, som selvfølgelig henviser til at problemet må ligge hos TDC al den stund, at tilslutningen virkede med den gamle router. De nævnet også portproblemet og vil gerne holdes orienteret så  jeg kopierer dit svar over til en mail til Philips Support afdeling, der afhængig af jeres arbejde også gerne vil lade deres netafdelingen se på det. Det ser vist ud til, at Philips og jer må tage kontakt, hvis TDC ikke umiddelbart  finder løsningen.

Jeg virker gerne som "router"

mvh

Leif Johansen

En ting falder mig ind ved læsning af denne tråd:  Kan der være konflikt mellem hvordan fast IP-adresse er oprettet i Homebox og hvordan fast IP-adresse er oprettet i TV?  Desuden: Hvis TV'et tidligere har være brugt sammen med en anden router, kan der være lagt en værdi for f.eks. DNS ind som ikke fungerer sammen med Homebox.

Hvis der benyttes trådløs forbindelse til nettet skal man muligvis deaktivere kabelforbindelsen (og omvendt). Trådløs forbindelse og kabelforbindelse har hver sin MAC-adresse og kan have forskellige indstillinger for IP-adresser m.m.

Hvis fast IP-adresse for TV (donglen) er oprettet i Homebox som statisk adresse under DHCP-forbindelser giver man Homebox besked om altid at tildele den samme IP-adresse til den pågældende MAC-adresse. Men så må man vel ikke også lægge fast IP-adresse ind i TV'et (donglen), men skal vælge automatisk IP-adresse via DHCP.

Hvis fast IP-adresse lægges ind i TV (donglen), d.v.s. at der ikke vælges automatisk IP-adresse, må den ikke figurere under DHCP-forbindelser i Homebox. Desuden må man selv ud over IP-adressen tillige indtast nogle flere oplysninger (betegnelserne kan være anderledes, evt. på engelsk):

IP-adresse:  192.168.1.xxx   (xxx bør være i interval 101-254 for at undgå konflikter)

Undernetmaske:  255.255.255.0

Gateway:  192.168.1.1

DNS-server:  192.168.1.1

Der kan være mulighed for flere værdier til DNS-server. De øvrige kan være blanke eller 0.0.0.0

Hvis man i TV'et kan vælge mellem den nye internetprotokol version 6 og den gamle version 4 skal man vælge version 4, ellers kan Homebox næppe finde ud af det.

Jeg har ikke selv (endnu) et Philips TV med internetadgang, men jeg har en lidt gammel version af en Philips Streamium, som godt kan tilslutte til Philips net uden nogen problemer gennem en Homebox.

M.v.h.

MS-Erik

Tak for svaret, jeg går senere i gang med forsøgene. Det er ikke særlig logisk at der ikek skal være fast IP begge steder men kun det ene.

Angående IP adressen mener jeg ikke, at der er adresser over 100 til rådighed i Homeboks, jeg ved ikke, hvor jeg så det henne, men jeg har brugt adresse 20, da jeg kun har en stationær og en bærbar enten med kabel eller med Wifi dynamisk IP. Jeg tror ikke jeg nogensinde får konflikt med adresse 20. Homeboks viser også fint tilslutningerne. Det er ikek der problemet ligger.

Jeg melder tilbage om det lykkes

Så har jeg prøvet det. I Homeboks bibeholdes den statisk adresse via DHCP på 192.168.1.20 - intervallet i DHCP oversigten er fra 1 til 99 (!).

Jeg har renset hukommelsen for cookies mm i fjernsynet og startet forfra med etablering af forbindelse til routeren med dynamisk IP. Det lykkes fint og på fjernsynet står alle de rigtige informationer som stod i dit svar. Routeren viser fint tilslutning af fjernsynet også med den rigtige MAC adresse og IP adresse.

Eneste problem, det hjalp ikke - jeg kan stadig ikke komme i forbindelse med Philips serveren.

Det var ærgerligt at det heller ikke hjalp. Der ligger i øvrigt oplysninger om fast IP-adresse på TDC's hjælpesider her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23676

En ting jeg ikke fik nævnt før er et punkt på Homebox-siden "portomdirigering", UPnP aktivering. Hvis der ikke er sat flueben, så prøv at sætte ét. Herefter skal Homebox muligvis genstartes for at det virker.

Er der søgt på internettet (via Google eller på Philips hjemmesider) efter problemer med adgang til Philips server, herunder om der er nogle krav til nettet, der skal være opfyldt? Jeg kender ikke fjernsynets typebetegnelse, så jeg har ikke noget at søge efter. Det kan f.eks. være 52PFL9606H/12. Philips har en supportside til sine produkter, hvor der måske kan findes hjælp. Noget af det er på engelsk.

Kendes den adresse, som TV'et bruger til at kontakte Philips server? Kendes den kan der muligvis forskes i problemet f.eks. ved at prøve med ping-kommandoen m.v. fra en computer.

Står der noget i loggen i Homebox (under firewall > sikkerhedslog) om blokering af udgående opkald fra TV'et (eller TV'ets IP-adresse), samt en årsag hertil? OBS. Der står muligvis en stor mængde oplysninger i loggen som åbenbart ikke betyder noget, kig efter linier med TV'ets IP-adresse.

Der er dog nok ikke så meget andet at gøre end at afvente at Philips og TDC afklarer problemet. Det må i høj grad være i TDC's interesse at det virker, da der kommer flere og flere TV-apparater med forskellige former for internettilslutning.

Jeg overvejer selv at anskaffe et nyt TV og overvejer Philips, og er derfor ret interesseret i om det muligvis ikke fungerer sammen med en Homebox.

M.v.h.

MS-Erik

Kære Erik.

Kort svar - jeg er i kontakt med Philips Support afdeling, de har fået TDC officielle svar og videresendt det til deres netafdeling.

Fjernsynet er 32PFL7605H /12  fra 2010 ( jan 2011) og det har virket med netadgang på min gamle router fra TDC Erhverv (en arbejdsgiver forbindelse).

Resten ser jeg på senere.  Forøvrigt er vi glade for fjernsynet, det var et kvantespring frem sammenlignet med vores gamle B&O fra omkring 1990.

Leif

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Jeg har kigget lidt videre på nettet og stødt på denne tråd http://www.supportforum.philips.com/en/showthread.php?3849-NetTV-Service-not-available

Ligner det dit problem?

mvh

Jan

Præcis - den sender jeg lige i hovedet på Philips

Tak

Jeg har et lignende problem. Jeg bruger min 2. router som wap, ingen problemer indtil forleden dag. jeg tror de har opdateret tdc router. DynDNS er pludselig aktiveret med 192.168.1.1 som statisk gateway ?? Er det mon roden til problemerne?

Glad humørikon

Så er jeg på nettet igen med TV'et.

Efter støtte fra Philips support, vovede jeg at opdatere softwaren i TV. Da det var gjort kunne jeg komme i kontakt med Philips severen uden problemer. Der måtte lige en ny registrering til og så var inde. Det skal dertil siges, at mine links på Internetsiden stadig lå der.

Mit TV var en 32PFl7605H/12 med software 000.140.045.00 som blev skiftet til 000.140.046.00. Ud fra de råd, som I har givet her i tråden er har Homeboksen statisk IP 102.168.1.101 ved DHCP samt DNZ til samme adresse. (Man kan altså gå over 100 undskyld)

Philips havde en bemærkning til ovenstående link til Philips Internationale Forum: Det var andre typer af fjernsyn med andre software og andre problemer, altså hver type fjernsyn for sig selomv de ser ens ud i fejltype

Jeg har fået en udstrakt service fra Philips. De var parate til at gå videre i deres tekniske organisation. - Og så er det rart ikke at skulle behandle ens egne problemer og dumheder i et offentligt forum  - men alligevel :

TAK for jeres indlæg, håber andre kan have glæde af det.

Leif

hej, jeg opdaterede mit softvare til

000.140.046.00. så var problemerne overstået, og jeg kunne komme på nettet

Tak for hjælpen.

Jeg havde præcis samme problem

men da jeg fulgte dine instruktioner fik vi igen

forbindelse. Dejligt! Glad humørikon

Jeg kan se at denne tråd er 1 år gammel..

Men her i 2014, har jeg stadig problemer med at få mit Philips tv, til at connecte til SmartTV funktionen..

Hvorfor pokker gør TDC ikke noget ved det ?

Det kan da umuligt Kun være Philips produkter der giver problemer ?

hilsen Thomas...

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Hej leifjoha1

Nu da det virker for dig, har du så prøvet med at slå DMZ fra igen... som JK44 også skriver så bruger dit TV port 80 og 443 som ikke er blokeret, og når du har DMZ slået til ser er alle porte åbne ind til TVet fra internettet, det kan skabe et potentielt hul for hackerer, hvis der er en fejl/hul i softwaren på TVet...

Så prøv om det ikke virker med DMZ slået fra og firewall sat til normal igen, så er dit netværk mest sikret mod indtrængende... Glad humørikon
jeg havde samme problem, frakoble WPS i Homebox.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)