TDC Home Trio og adgang til IP kamera via WAN

• Deltager
  • 0 kommentarer
Håber nogen kan hjælpe med, hvordan jeg får fjernadgang til IP kamera.

Jeg har sat et trådløst IP kamera op, som er tilsluttet TDC Home Trio routeren.

Jeg har givet kameraet en fast IP adresse, som der portforwardeds til fra den port kameraet benytter.

Jeg kan herefter tilgå kameraet med enheder som er på sammme trådløse netværk.

Jeg har fx. downloaded en app til min android telefon, hvor jeg har angivet den faste IP adresse og at http porten der benyttes er nr xx. Med den app kan jeg nu tilgå og styre kameraet når min android telefon er koblet på samme trådløse netværk som kameraet.

Så langt så godt.

Men når jeg prøver at tilgå kameraet via WAN - fx. via den omtalte android app - kommer jeg ikke igennem.

Jeg har fået oplyst at TDC routeren bruger dynamiske IP adresser, men jeg har som omtalt givet kameraet en fast IP adresse, men måske er problemet WAN adgang til selve routeren?

Jeg er langt fra netværkskyndig så jeg har nu brug for hjælp og håber derfor at nogen i dette forum har en løsning på mit problem Glad humørikon

Vh Niels

1 Kommentar

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Du skal tilkøbe en statisk WAN IP adresse, sådan at din router har den samme IP adresse hele tiden ud ad til... det gør også at du kan åbne alle de porte du har lyst, og derved åbne den port der skal bruges til det trådløse kamera...

Det koster 50kr pr måned at få statisk IP adresse, desværre...

Et alternativ er nogle IP camera, som d-link's kan man tilmelde en særlig tjeneste som gør at man forbinder kameraet til deres server og så kan man logge ind i deres app til android og ios og se sit kamera den vej igennem uden at man behøver at åbne porte. på den måde virker deres server som en slags dynamis dns server der skaber forbindelse mellem dit app og kameraet...

D-links system til det hedder https://www.mydlink.com

jeg mener også at havde set andre producenter der har et ligende system, men er ikke helt sikker..

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)