TDC Fiber fejlfindings procedurer

• Deltager
  • 7 kommentarer
Jeg har i en uge haft problemer (DNS) med min fiber - ringer til hotline og får at vide, at før de overhovedet gider at sætte et sagsforløb i gang, har de som en del af deres faste procedure, at de skal nulstille (factory reset) kundens router (HomeBox) - kan det virkelig være rigtigt???

Jeg har 20-30 port forwards og opsætning af mit trådløse netværk - da der ikke er mulighed for at gemme konfigurationen (som der ellers er i de fleste andre trådløse routere) har jeg følgende udfordringer:

1. Jeg skal udskrive lister med port forwards og taste dem ind igen manuelt når routeren er nulstillet

2. Jeg skal sætte mit trådløse netværk (SSID og kryptering) op igen!

3. Jeg SKAL være hjemme for at kunne sætte det op, for man kan ikke logge på router opsætningen udefra!!!

4. Jeg har en server (NAS), som jeg ikke kan komme i kontakt med, hvis en nulstilling udføres når jeg ikke er hjemme og jeg får den ikke online igen, før jeg næste gang er hjemme.

5. Jeg bruger NAS'en til upload (backup) af billeder, når jeg er på ferie.

6. Der er kun kompetent personale (teknikere) på hotline til 17:30 - jeg er aldrig hjemme før efter 18!

7. Efter 17:30 kan de kun tage imod besked og få en tekniker til at ringe dagen efter - der er jeg på arbejde!!!

De problemer jeg oplever er ikke noget der kan løses af en factory reset, alligevel kan jeg ikke oprette en sag, uden at de smadrer min konfiguration - det kan da ikke være rigtigt??

Med venlig hilsen

Thomas Christensen

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Zoom

Du har nogle ting, som jeg undrer mig lidt over, i dit indlæg.

Du skriver at du ikke kan få hjælp efter 17.30. Jeg har spurgt og man kan godt fejlmelde efter 17.30. Du kan se vores åbningstider her - http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_kon

Du skal nulstille inden vi sætter hele møllen i sving.

Dette for at undgå, at vi sætter unødige udgifter ud til alle kunder, idet man kan sige, at alle hæfter solidarisk, for det du har ændret på din Homebox. Langt de fleste kunder bruger standart opsætningen og hvis vi sender en teknikker og det viser sig at fejlen ligger i de ændringer du har lavet på din homebox, er der kun dig, at sende regningen til, medmindre andre kunder skal betale.

For at undgå dette, er det et krav, at boxen er nulstillet inden fejlsøgningen starter.

TDC’s teknikere vil rigtig gerne forsøge at hjælpe via en telefonsamtale.

Det er i høj grad for at imødekomne eventuelle misforståelser mellem kunden og den tekniker der skal lokalisere problemet, du skal være hjemme, men selvfølgelig kan du fejlmelde efter 17.30, som jeg allerede har skrevet.

Jeg har undersøgt og de første tider vi har, hvor en teknikker ringer tilbage. Det er mellem 8 & 10. Er det muligt for dig, at få en tid der?

Så jow, det er rigtigt – du skal nulstille den, før teknikeren begynder - Men TDC gider godt hjælpe dig Blinkende humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)