TDC bredbånd til YouSee

I omkring 30 år har jeg haft TDC bredbånd i forsk. variationer. Når jeg bruger TDC hastighedstjek viser den at her hvor jeg bor kan jeg kun få hastigheder 20/2 eller 15/1.

Sammen med bredbånd har jeg bredbåndstelefoni, for det betaler jeg 299 kr. pr. md. samt for opkald på telefon 1,10 pr. samtale.

Jeg bor i andelbolig hvor jeg har mulighed for trådløs foreningsbredbånd 50/10 til 229 kr. sammen med  bredbåndstelefon til 20 kr.

Det har jeg forsøgt mig med, men min bolig er i 3 etager. Da jeg ikke kunne få det trådløse bredbånd til at virke måtte jeg bruge min fortrydelsesret.

Herefter er jeg tilbage til TDC bredbånd via telefonkabel.

For at kunne bruge telefonstikket til bredbånd har jeg undersøgt markedet. Hos Fullrate koster 20/1 219 og ikke noget i telefonabonnement. Det samme gør sig gældende for Telia, som tilbyder 20/2 til 249 og fri telefon.

Som alm. bruger koster tårdløs YosSee bredbånd 25/5 pr. md. 249 og telefon pr. md 20.

Jge kan ikke helt forstå at tilsvarende hastigheder ikke koster det samme om man bruger telefonstik eller tilslutning via TV.

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Om du modtager signalet via telefonlinjen, eller om du modtager via kabel TV. Det er 2 helt forskellige måder at sende data.

Telefonlinjen er IKKE lavet til at tranportere data. Det blev i sin tid lave til at transportere normal telefon opkald. hvorimod en TV linje kører i et andet kabel, der kan transportere mange flere frekvenser, (Og dermed data) Derfor er det nemmere at få hurtige hastigheder via TV linjen, end der er via Telefon linjen.

Forestil dig lidt 2 forskellige tunler under noget vand. telefonlinje tunlen er lavet til at små biler kan køre igennem én af gangen. og hastigheden er begrænset til 50 Km/t. For at få flere mennesker (Data) igennem er man nødt til at klemme flere personer sammen i samme bil. Det er nemlig ikke muligt at få flere biler igennem tunellen.

Hvorimod tv linje tunellen er en 2 sporet motorvej, hvor der kan køre busser, og hastigheden er begrænset til 130 Km/t. Derfor kan man få meget mere data igennem, og det er billigere, da det ikke kræver så avanceret teknink (Måder at proppe personer ind i de små biler), her kan de bare sidde ved siden af hinanden i busserne. dvs. det er en meget billigere teknik.

Jeg håber det giver dig lidt af forståelsen for at telefonlinjer er MEGET mere besværlige at få høje hastigheder på end på TV linjen. For at blive i analogien så er en Fiber linje (Fibertunnel) en 6 sporet motorvej, uden hastigheds begrænsning.

Venlig Hilsen

Brian Hansen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)