TDC Bredbånd garanteret

Hey derude..

Håber der er nogle der evt kan hjælpe..

Problemet ligger i at jeg har TDC Bredbånd garanteret 50/10.. 

TDC Homebox modtager en Hastighed: 11984/54992 kbit/s

Det her er hvad jeg får via www.tdc.dk/1090 

TDC Hastighedstest

Nogle der kan fortælle mig hvad evt kan være mit problem?

For sidder på kabel, og det er den eneste PC der er tilsluttede..

5 Kommentarer

Er der slet ikke nogle der evt har en løsning til hvad dette kan skyldes??

TDC kundeservice kan ikke se der skal være nogle problemer, men når jeg ikke modtager rent 50/10 må der være et problem..

Mon det kan hjælpes med et Cat 5e skærmet netkabel?

Eller skal man prøve at købe: Supra High End Cat 7+??

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Hej M-Espenhain

Jeg kan godt forstå at du undrer dig. Jeg kan sådan set også godt forstå at TDC siger at de ikke kan gøre mere for ud fra data i din Homebox kører din forbindelse som den skal. Jeg har tidligere set at selve computeren kan være en begræsning for resultatet i en speedtest. Prøv derfor med andre computere, skift netværkskablet og ikke mindst prøv andre hastighedstest som f.eks. www.speedtest.net

Problemet ligger nu mere i at jeg ikke har andet inde den computer jeg har..

Ellers er der en mulighed for at få andre over til mig og se om de kan se hvad problemet er.

For syntes det er meget mærkeligt, har ikke oplevet den slags før..

Men takker for svaret, håber jeg kan finde en løsning på mig problem..

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Der er et problem med TDC hastighedstest så der ikke viser over 35~

Prøv med speedtest.net og så vælg en server tæt på hvor du bor.

Jeg har også 50/10 og min måler 49/10 via speedtest.net men også kun 35/10 via TDC så det må være deres test server der ikke kan klare mere end 35~
Hej M-Espenhain.

Hastigheds testen på TDC's hjemme side er ikke særlig præcis på hastigheder under 1 mbit, og hastigheder på over 35 mbit.

Sagt på en anden måde - Jo højere hastigheden er over 35 mbit jo større afvigelse er der.

Du kan læse mere på artiklen her : http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=28392 ;

Et lille Nice2Know. Når man tager testen på TDC Hastighedstest, skal man huske at regne overhead med.

Overhead gør at den hastighed du måler viser en 10-20% mindre en den reelle hastighed. Nogle gange er det op til 25%. Andre gange er det mindre. 

Størelsen på afvigelsen variere en del fra pc til pc, men tommelfinger regel siger gennemsnitligt 17.5% tab på målingen.

Så med en hastighed på +35mbit, samt gennemsnitligt 17.5% hastigheds tab på målingen, kan der opleves store afvigelser på TDC Hatigheds test.

Hvis hastigheden i din HomeBox fortæller at modtager en del mere, så stol mere på det. Den viser præcist hvad for en hastighed du får fra centralen. 

Håber det afklare det lidt med hensyn til de lave målinger på testen.

Venlig Hilsen

Jesper Nielsen

TDC Hotline

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8