Svar

TDC Alarm - Tidsforsinkelse på alarm

Der en tidsforsinkelse på 90 sekunder førend TDC Alarm udsender en alarmbesked til eksempelvis nabohjælpere. Såfremt centralenheden afbrydes førend de 90 sekunder er gået efter en udløst alarm, da udsendes der ingen besked førend der er gået 10 minutter, og da udsendes en besked om manglende internetforbindelse eller strømafbrydelse.

Det er ikke en tilfredsstillende løsning. Det bør være valgfrit, hvor hurtigt man ønsker alarmbesked afsendt til nabohælpere eller til en selv. Det hjælper jo ikke meget, når en ubuden gæst selv kan vælge at slukke for alarmen ved at demontere centralenheden fra internettet og fra telefonlinien inden alarmbesked er afsendt.

icon

Bedste svar af ClausCB 5 december 2013, 19:49

Jeg har i dag talt med TDC Privat Alarms support.

Alarmen går til en server, så snart alarmen er udløst. Selv om centralenheden fjernes efter en udløst alarm så vil nabohjælpere alligevel få besked.

Jeg har afprøvet dette - og må konstatere, at det er korrekt. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke fik samme resultat da jeg tidligere forsøgte dette. Jeg beklager ulejligheden.

Alarmen fungere hermed fuldt tilfredsstillende for mig.

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints 2515 har modtaget fra andre medlemmer.

hej.

som gammel alarm mand---det sidste i dit spørsmål,kan den ikke afbrydes,uden at alarmcentral kan se det

med det samme(så som overklippede ledninger,osv.)med hensyn til øvrige spørgsmål, er der en responstid,

da en lovlig indtrengne lige skal kunne afsette alarm.- hos tdc kender jeg ikke tiden-men kunne næsten

tro,at den er ens med andre alarmsystemer,da det går til en alarmcentral! 

mvh.2515Blinkende humørikon

Hej 2515

Problemet med TDC Alarm er ikke forsinkelsen på sensorerne ved indgang. Problemet er at når en sensor  har udløst alarm og sirene, derefter afventer systemet 90 sekunder med at afsende alarmbeskeder ud af huset. Dette giver ubudne gæster tid til at demontere ledninger på centralenheden inden alarmbekeder afsendes. Brud på internetledning udsendes herefter først med tidsforsinkelse på 10 minutter for at undgå fejlmeldinger.

Mvh.

Claus

Omdømme 2

hej.

nu kender jeg ikke hvad for en alarmcentral tdc bruger,men når først sencore har udløst en alarm,er den

rigestreret hos alarmcentral i samme sek. den bliver brudt-det er muligt der en responstid på 90sek.hos

dig,men alarmcentralen har den med samme.men prøv at kontakte tdc alarm,og få en afklaring på problemet.

mvh.2515

Hej 2515

Nu er problemet ikke af teoretisk karakter. Følgende er afprøvet i praksis:

Når jeg fjerner ledningerne fra centralenheden efter at alarm og sirene er aktiveret, så får jeg ingen alarmbesked på mobiltelefoner hos nabohjælpere. Hvis jeg derimod afventer de 90 sekunder, så får jeg beskederne på de mobiltelefonerne, der skal adviseres.

Problemet er, at TDC ikke har en vagtcentral.

Omdømme 2

hej.

undskyld alle mine lange sætninger-har lige været inde at tjekke tdc-alarm,var ikke klar over at den kun

var overvåget af nabohjælp og andre!!sorry

mvh.2515

Tak for din tilbagemelding 2515.

Nu tilbage på sporet.

Til TDC: Hvis den alarm overhovedet skal fungere og være troværdig, så skal alarmbesked gå afsted til nabohjælpere straks, når alarm og sirene lyder, således at videre alarmering ikke kan forhindres ved at fjerne kablerne fra centralenheden.

Jeg har i dag talt med TDC Privat Alarms support.

Alarmen går til en server, så snart alarmen er udløst. Selv om centralenheden fjernes efter en udløst alarm så vil nabohjælpere alligevel få besked.

Jeg har afprøvet dette - og må konstatere, at det er korrekt. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke fik samme resultat da jeg tidligere forsøgte dette. Jeg beklager ulejligheden.

Alarmen fungere hermed fuldt tilfredsstillende for mig.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)