Svar

Systemgendannelse

• Bruger
  • 22 kommentarer
Jeg vil gerne gendanne min computer til et tidligere tidspunkt, men får beskeden, at der ikke er oprettet gendannelsespunkter på computerens systemdrev.

Hvorfor nu ikke det - jeg har tidligere brugt gendannelse af computeren med held.

Venligst Sebbe.

icon

Bedste svar af sebbe 9 november 2015, 14:21

Hej HC 21.

Jamen velbekomme.

Jeg tøver med at installere Windows 10, da jeg har hørt så meget dårligt om systemet, og osse fra den underviser jeg har, på det video-redigeringskursus , jeg deltager på.

Venlige hilsner Sebbe.

Se original

15 Kommentarer

Hej sebbe:

1) Når du får boxen Gendan systemfiler og indstillinger,

2) så ser du at flueben er markeret flyt den ned til ( vælg et andet gendanelses punkt )

3) Og klik på næste og udfør lad den køre til den selv er færdigt.

Og grunden til at du skal vælge dette er oftes fordi der er flere muligheder at vælge i mellem,

men det er normalt altid C: drevet.

Prøv om dette hjælper dig her venligst HC 21. Glad humørikon

Hej HC21.

Jeg kan ikke helt forstå dit forslag.

Når jeg går ind under SYSTEM og SIKKERHED, kommer der ikke en box, som du skriver, hvor der står "Gendan systemfiler og indstillinger".

Når jeg på anden vis klikker på "gendannelsespunkt", får jeg meddelelsen: "Der er ikke oprettet nogen gendannelsespunkter på computerens systemdrev. Hvis du vil oprette et gendannelsespunkt, skal du åbne systembeskyttelse".

Det har jeg så gjort, men det kommer der ikke noget ud af. Jeg er lidt lost.

Mvh Sebbe 

Hej Sebbe:

Det jeg mener er at du går i start + kontrolpanelet + genoprettelse og i den box står der

advancerede genoprettelses værktøj, og der klikker du på åben systemgendanelse og i den box er der

sat en flueben, ved anbefalet gendanelse flyt fluebennet ned til vælg et andet gendannelsespunkt, klik

på næste og der vil nok være flere muligheder, hvis du ser det kan du vælge den som går så langt

tilbage som muligt, men det afgør hvad for et styresystem du har, for ved windows 7 kan du gå op til

en måned tilbage eller mere men ved windows 10 en uge eller lidt mere, men der er flere ting der afgør

dette , ellers må du komme igen og hvis du gør vil du så lige oplyse, hvad det for et styresystem du har.

Med venlig hilsen HC 21.Ligeglad humørikon

Hej sebbe:

Jeg kan godt forstå du ikke kan finde det som jeg skriver om ok,

1) Start + kontrolpanelet ( kik op til højre under søgefældet der står der

kategori klik på den lille pil der pejer ned ad flyt denne flueben ned til

store ikoner og du får en anden box at se på kik på genoprettelse,

undskyld jeg havde ikke lige set det med system og sikkerhed, så tror

da pokker at du ikke kan finde det jeg mener så undskyld.

Venlig hilsen HC 21.

Hej HC21.

Tak for du gider blive ved at svare.

Nu har jeg gjort nøjagtig, som du skriver, men når jeg klikker på genoprettelse, får jeg stadig en meddelelse om, at der ikke er oprettet gendannelsespunkter på computerens systemdrev.  Så hvordan opretter jeg gendannelsespunkter på systemdrevet ?.  Det er åbenbart det, det hele handler om.

Mvh Sebbe.

Hej sebbe:

Så prøver vi igen bare på en anden måde,

Start + kontrolpanel + genoprettelse så er du i advancerede genoprettelses værktøj og der tar du

konfigurer system gendannelse klik på den og en box kommer frem der står helt op for oven,

egenskaber for system og systembeskyttelse er markeret, og kikker du lidt ned og ud til højre

ser du fældtet systemgendannelse klik på den og der kommer en box frem flyt flueben ned til,

vælg et andet gendannelsespunkt og klik næste, og i den næste box kan du se nede i venstre hjørne,

vis flerer gendannelsespunkter sæt en flueben ved den så skulle der gerne, komme flerer punkter frem

markerer den som du mener har virket og klik på næste og udfør og den går i gang, prøv dette ellers må

du skrive i gen venlig hilsen HC 21 Glad humørikon

Hej HC21.

Så lykkedes det at komme så langt som til systemgendannelse. MEEN---- der kommer kun gendannelses tidspunkt for i dag d. 7. nov.  og det kan jeg jo ikke bruge, da jeg vil længere tilbage.

Jeg har klikket i " flere gendannelsespunkter, men der fremkommer ikke nogen datoer, hvorfor gør der ikke det ?

Mvh Sebbe

Ok sebbe:

Må jeg lige spørge dig om hvor gamel er din pc, og vilken styresystem den har samt hvad mærke din

pc er, for noget tyder på at der er en fejl i pc , men det noget som jeg lige prøve at finde ud af om det er

muligt hilsen HC 21.

Hej HC 21.

Styresystem : Microsoft XP7, og jeg fik en ny kraftig harddisk for ca. 1 måned siden, da jeg redigerer en del videofilm.  PC'en hedder INTEL 3000.

Jeg har tidligere kunnet sætte computeren tilbage til et andet gendannelsestidspunkt uden problemer, så det er lidt irriterende, at dette sker.

Problemet er, at teksten på bl.a. mailsiden og div. hjemmesider pludselig er blevet mindre, og jeg har ikke kunnet finde en måde at gøre den større, så derfor ville jeg bruge løsningen med at stille computeren tilbage.

Mvh Sebbe

Hej sebbe:

Først må jeg sige at det godt nok er en meget ældre version af styresystemmet, og jeg tænkte på hvorfor

du ikke har en nyer version af windows ??? eks. windows 7, da det nu er sådan at den ville have givet dig

den sidste nye version af windows 10 gratis, men da du har xp 7 vil jeg håbe at du har en rigtig god

antivirus program i din pc ????.

For det andet du fortæller at du har fået en kraftig harddisk det er også fint nok, men har du husket at

tag en kopi af den anden harddisk ?? hvis ikke så kan jeg godt forstå du ikke kan køre en systemgendannelse, fordi den jo lige er indstaleret og derfor kun viser en gendannelses version.

Har du brug for hjælp til opgradering af din pc, vil jeg da gerne finde et link til dig hvis du bare kan

fortæle mig om dit system er 32 bit - 64 bit . Vh HC 21.Glad humørikon

Hej HC21.

Ja - jeg har da osse givet dig en helt forkert oplysning om mit styresystem.

Jeg har Windows 7 og er osse blevet tilbudt gratis opgradering til 10'eren.

Jeg har taget kopi af den gamle harddisk.

Men nu skal du høre.

Jeg har haft besøg af et venligt menneske, som hjalp mig med at få teksten gjort større, så nu er mit problem løst.

Kun er jeg meget ked af at have ulejliget dig, og er imponeret af din udholdenhed vedr. en løsning.

Jeg er meget, meget taknemlig.

Tusind tak og hav det godt.

Venlige hilsner Sebbe.

Hej Sebbe:

Det er godt at der er kommet en løsning på det og tak for din ros, og jo hvis det er muligt at hjælpe

jam så er jeg da til rådighed, så hvit det er muligt ææmm med hensyn til windows 10 kan jeg da

fortælle dig, at den er meget hurtigt og samtidig med alle disse steder du er på nettet, kan føjes til

start og så kan du feks. skal du på netbank eller e-boks osv. starte derfra og det er lyn hurtigt.

Mvh HC 21 Meget glad humørikon Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej sebbe.

Vil bare lige kommentere på et par punkter.

Du skrivere  højere oppe i denne tråd at du ikke kan finde gamle gendannelses punkter, og så længere nede at du har skiftet harddisk. Hvis du har skiftet harddisk så ligge gendannelses punkterne på den gamle harddisk, ikke på den nye. (Hvis der kun er en harddisk computeren, hvis du har udvidet med en ekstra, burde de ligge der endnu).

Til sidst her skriver du at det var fordi du ville have din skrift gjort større, at du ville bruge et gendannelsespunkt. Et gendannelsespunkt tager kun backup af programfiler, og nogle reringsdatabase settings (Det har ikke været muligt at finde ud af hvilke) Dokumenter og config filer bliver for det meste IKKE berørt. Men det er igen lidt forskelliget, da gendannelsespunkt ikke kigger på bilioteker, men på Filer, og registreringsdatabasen. Så det er faktisk lige så meget afhængig af hvilket program der har bedt om et systemgendannelsespunkt.)

Så lige et par tips. Hvis du Arbejder med Video, LAD VÆRE MED AT INSTALLERE WINDOWS 10 (endnu) Der er stadig MANGE problemer med Grafikkort drivere, Div plugins i f.eks. IE11 (F.eks. Silver light. TV2 play, Boxer Play, og har også haft problemer med Netflix.) og andet. Også Spil har tildels store problemer med at køre ordentligt. jar HAR haft Win 10 liggende på min PC, og det holdt 3 dage. så kom 8.1 tilbage på igen. Siden har der ikke være problemer.

Venlig Hilsen

Brian

Hej HC 21.

Jamen velbekomme.

Jeg tøver med at installere Windows 10, da jeg har hørt så meget dårligt om systemet, og osse fra den underviser jeg har, på det video-redigeringskursus , jeg deltager på.

Venlige hilsner Sebbe.

Hej Brian.

Tak for dine henvisninger - de er særdeles brugbare.

Jeg er blevet frarådet af flere,  IKKE at installere Windows 10, grundet store problemer.

Jeg går på et længerevarende videoredigeringskursus. og vores underviser fraråder osse installering af programmet.

Venligste hilsner

Sebbe.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)