Svar

Synology DS213Air. NAS og HOME TRIO

• Deltager
  • 3 kommentarer
Jeg har sat ovennævnte produkt op på mit interne netværk og givet en fast IP-adresse.

Så langt så godt.

Jeg vil godt have adgang til enheden udefra og har startet med at konfigurere NAS’en via

et lille program, som Synology leverer, men stoppede, da enheden vil oprette en del nye porte

og ændre den eksisterende port konfigurationen hvis nødvendigt.

Mit spørgsmål er nu om der er andre, der har erfaring med opsætning af Synology NAS eller lignende
og som har nogle gode råd. Jeg er bla. nervøs for, at det kunne får indflydelse på min TV opsætning

icon

Bedste svar af Electronic 14 februar 2013, 21:09

Hej droid,

Det er forklaret meget bedre her, end hvis jeg skulle forklare det: http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=456

Dog - har andre brugere spørgsmål til opsætningen, så smid mig en PM. Hjælper hellere end gerne.

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej renni,

Jeg har selv synology ds212j oppe at kører - og jeg har gjort mig meget i opsætning af netværksharddiske. Selv bruger jeg min Synology til rigtig meget, så jeg har købt mig et domæne til den, som er linket til IP'en, så familie og venner også har let tilgang til den. Tilbage til sagen..

Har sendt dig en PM.
Hej Mathias!

Det er mægtigt pænt af dig, at du vil hjælpe med at konfigurere Internetadgang.

Jeg har et hosted domæne hos one.com, som jeg gerne vil beholde, men linke til
NAS'en fra.

Det det drejer sig om i 1. omgang er at åbne porte til hhv. fotostation og vidio station.

Hvad siger du til sagen?

Hilsen

/René

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen renni,

Det har jeg også selv sat op på min NAS. Det ville jeg sagtens kunne hjælpe dig med (PM)
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Mathias

Jeg synes at det er super at du vil hjælpe med at sætte systemet op, men vil du ikke, når i har fået sat det op, beskrive her i tråden hvad i gjorde. Så har kunder der i fremtiden står i samme situation mulighed for at læse hvad der skal til for at få det til at virke.

Omdømme 2

Hej droid,

Det er forklaret meget bedre her, end hvis jeg skulle forklare det: http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=456

Dog - har andre brugere spørgsmål til opsætningen, så smid mig en PM. Hjælper hellere end gerne.
Omdømme 2

Hej mathias

Jeg synes blot at det er lidt ærgeligt med support som private beskeder da en masse brugbar viden dermed ikke bliver tilgængelig for andre der kunne have brug for hjælp.

Hej droid.

Jeg blander mig lige i debatten, som den der har modtaget hjælpen.
Konfiguration og opsætning var en del mere omfattende og indivuduel end selv jeg
havde regnet med, så dét vil vist gå lidt for vidt at skrive løsningen ned.

Men - du har meget ret i din betragtning. :-)

Venlig hilsen

René

Omdømme 2

Ja, det kan du have ret i droid. Jeg er 100% enig.

Men det skal også lige siges, at jeg ikke decideret har hjulpet via PM - vi tog den over fjernsupport.
Omdømme 2

Men det skal også lige siges, at jeg ikke decideret har hjulpet via PM - vi tog den over fjernsupport.

Ok, og der er det jo nødvendigt med en form for privathed Glad humørikon

Selvom det er bedst med informationerne her i forum så alle kan gøre brug af det, synes jeg at det er super service af dig Mathias at du på den måde tage opgaven på dine skuldre. 

Hej Droid.

Jeg er, som tidligere nævnt, meget enig.

Tak til alle for hjælp og positiv deltagelse i mit problem.

/René

Hej Electronic

Jeg så lige dit svar på opsætning af en Synology NAS/webserver. Jeg er i samme situation, at jeg døjer med at indstille min TDC router, så den giver "frit hul" igennem til NAS'en.

Hvad anbefaler du umiddelbart at gøre? Manuelt lave alle indstillinger i TDC HomeBoxen, eller kan den bypasses på nogen måde?

Jeg har pt. en Airport Extreme router sat i bro-funktion, så den blot står for mit trådløse netværk, og videresender IP-addresser fra HomeBoxen.

Mvh Jonas

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P